Hefbrug Boskoop met schapenwolkjes

000_00841Woensdag was ik in Boskoop voor de overhandiging van een nieuw boek. Al eerder had ik me voorgenomen om de markante hefbrug te fotograferen – en nu had ik een camera bij me. De Boskoopse hefbrug is onderdeel van een stel van drie hefbruggen, waarvan de andere twee in Alphen aan den Rijn en Waddinxveen staan. De hefbruggen zorgen voor een wegverbinding over de Gouwe. De Boskoopse hefbrug dateert uit 1935 en werd gebouwd als werkverschaffingsproject in de crisisjaren, zo heb ik mij laten vertellen. Misschien een leuk idee voor de magere jaren die voor ons liggen… Wie heeft er nog een leuk bouwproject in gedachten?

000_0080

Op het moment dat ik foto’s nam dreven er mooie schapenwolkjes voorbij. Al snel daarna waren al deze wolkjes verdwenen, dus ik heb op tijd afgedrukt!

3 gedachten over “Hefbrug Boskoop met schapenwolkjes

  1. (Van Gouda naar Boskoop)
    Verder dan de afstand

    De staanders staan klaar
    om het dek te dragen
    dat mij brengt bij jou
    maar het beeld onvolkomen
    ongezien de drempel
    de last die ik sjouw
    de hemel kent geen grenzen
    (ruimte en recht)
    schaapjes over de brug
    slechts de wind bepaalt
    de loop, de weg

Zeg iets terug op Vrijspraak

