Ontmoeting in Hoofddorp voor bloggers, twitteraars en andere vrienden

josephHierbij de beloofde blogpost over mijn plan om een groep medebloggers, twitteraars en andere vrienden te ontmoeten in Hoofddorp. Als je belangstelling hebt, lees dan verder!

Vandaag had ik een leuke ontmoeting met pastoor Kees van Lent van de RK Parochie H. St Joannes de Doper in Hoofddorp. Samen met plaatsgenoot Erik Bakker sprak ik af bij boekwinkel Het Kruispunt en daar troffen we mijnheer pastoor in een blauw overall. Deze geestelijke uit een geslacht van koninklijke jachtenbouwers is duidelijk niet bang voor eelt op zijn handen!

Even later mochten wij een kijkje nemen in zijn timmerwerkplaats aan de zijkant van het kerkgebouw. St Joseph zou zich er thuisgevoeld hebben (en deze bijbelse timmerman is enkele meters verderop in de buitenlucht aan het werk – zie foto links).

In 2005 liep ik in de bijbelse beeldentuin vlak achter deze kerk bijna een man met grijze baard tegen het lijf. Ik vroeg hem of hij misschien de pastoor was en daar moest hij hartelijk om lachen. “Nee, ik ben niet de pastoor,” was alles wat hij zei. Naderhand kwam ik er via internet achter dat ik de beeldhouwer Karel Gomes had ontmoet – de man wiens handen al die prachtige beelden uit de bijbelse beeldentuin hebben gevormd. Had ik dat geweten! Ik had de heer Gomes graag willen vertellen hoezeer ik geniet van zijn werk en van de mooie tuin achter het kerkgebouw. Via mijn broer Martin (ook beeldhouwer) heb ik nog geprobeerd een afspraak te maken, maar daar is het nooit meer van gekomen. (Lees over deze ontmoeting op een van mijn oude blogs hier; later schreef ik nog deze posting).

Maar nu gaat het misschien alsnog gebeuren! Ria Stolk, de vriendelijke mevrouw die hier als coördinator van de boekwinkel en de bijbeltuin werkt, gaat proberen of de heer Karel Gomes vrijdagmiddag 25 september aanwezig wil zijn. Hij is op leeftijd en kampt met wat gezondheidsproblemen. Het zou echt super zijn wanneer hij desondanks wil komen om met de bezoekers in gesprek te gaan. In ieder geval heeft pastoor Kees van Lent zijn eigen tuin en de beeldentuin voor ons opgengesteld, dus als je dit leest: je bent hierbij uitgenodigd om er bij te zijn! Wel even een mailtje sturen naar abspoel at gmail dot com.

Het is de bedoeling dat we vanaf 16:00 uur naar de tuin komen om daar een rondleiding te krijgen. Daarna is er een informele ontmoeting met brood en wijn en wellicht wat meer. We gaan nog nadenken over een verder programma – niets zwaars, maar hopelijk een paar (kunst)zinnige dingen. Heb je een voorstel? Laat het me weten. Het is de bedoeling dat mensen die elkaar ‘kennen’ uit de blogosphere en van twitter tijdens deze bijeenkomst op een ontspannen manier nader kennis kunnen maken. Vriendschap en ontmoeting zijn de sleutelwoorden, wat mij betreft.

Als je twittert kun je de hashtag #meetandgreetHD gebruiken om iets te melden over deze bijeenkomst of om te zien wat anderen er over getwitterd hebben. Ik hoop dat de ontmoeting inspirerend zal zijn en dat we daarna gedichten, foto’s en impressies terugzien in blogosphere. Het zou leuk zijn als we ook tijdens de ontmoeting wat beelden, geluiden en indrukken online delen – ook voor de vrienden die niet in de gelegenheid zijn om langs te komen (bijvoorbeeld omdat zij in Egypte, Australië of Finland wonen).

100_8047
Erik Bakker (links) met pastoor Kees van Lent (rechts)
100_8045
De kerk met links de pastorie en rechts het gebouw waar ook de boekhandel gevestigd is.
De kerk was vandaag met witte rozen versierd voor een bruiloft.
De kerk was vandaag met witte rozen versierd voor een bruiloft.
Pastoor Van Lent: "Die P en X betekenen niet 'verboden te parkeren' maar het is wel handig dat men dat soms denkt."
Pastoor Van Lent: "Die P en X betekenen niet 'verboden te parkeren' maar het is wel handig dat men dat soms denkt."

8 gedachten over “Ontmoeting in Hoofddorp voor bloggers, twitteraars en andere vrienden

    1. Mwah. Valt wel mee. Er hoeven niet mega veel mensen te komen. Ik wil alleen niet naderhand horen: “Waarom wist ik dat niet?” Dat zou jammer zijn. Het lijkt me gewoon een leuke mogelijkheid voor uitwisseling, inspiratie en vriendschap.

  1. Leuk idee om iedereen te ontmoeten! Helaas kan ik er niet bij zijn de 25e 😦 Maar ik kom wel naar het symposium met Shane Claiborne dus dan is er vast een 2e kans om een hoop nieuwe mensen te ontmoeten! 🙂

  2. Ik ga maar geen namen online zetten, maar het wordt gezellig en niet duur. Kosten beeldentuin (met koffie/thee): 5 euro. Ik denk dat we zelf eten kunnen meenemen of we regelen een buffet bij de chinees. Ook denk ik aan een vrijwillige bijdrage voor “School for the girls” in Kenia. Laat je niet afschrikken door kosten, we houden het low-budget. Welkom!

Zeg iets terug op Vrijspraak

