Fotoproject HELP REBY – neem even de tijd om dit te lezen!

rebeccaAl eerder schreef ik hier en hier over Rebecca Alitsi en haar School for the Girls. Rebecca (Reby) houdt jonge, gehandicapte meiden van de straat in Kibera, de grootste sloppenwijk van Afrika – in Naïrobi, Kenia (zie videoclip helemaal onderaan). Reby leert de meiden een handwerk, zodat zij wat geld kunnen verdienen en aan hun toekomst kunnen werken. Via internet kun je een zgn. kikoy kopen, dat is een traditionele Afrikaanse omslagdoek waar veel werk van gemaakt is. De doek is ook als kleine sprei of tafelkleed te gebruiken.

Reby heeft zelf ook een handicap. Toch heeft ze zich zo ver opgewerkt dat zij nu een studie Sociale Wetenschappen aan de Rooms Katholieke Universiteit van Oost Afrika kan volgen. Voor deze studie moet zij veel lezen en schrijven en een computer is daarbij vandaag de dag eigenlijk onmisbaar – maar helaas ook vrijwel onbetaalbaar als je zelf nog in een sloppenwijk woont. Ik wil haar graag helpen om ter plaatse een computer te kopen, maar daar moet wel wat geld voor worden ingezameld. Lees hieronder alles over mijn fotoproject HELP REBY.

100_8585Met behulp van mijn fotocamera, kleurenprinter, mooie IKEA lijstjes en wat huisvlijt heb ik gisteravond het startschot gelost voor het kleinschalige project ‘Help Reby’. Ik heb een aantal foto’s ingelijst en aan een tijdelijk “behangloze” wand in onze gang gehangen. Ik vraag voor de ingelijste foto’s op groot formaat (A4) € 15. Dat geldt ook voor de lijst met 3 foto’s naast of boven elkaar. De kleinere lijsten met een enkele foto gaan de deur uit voor  € 8 (voor beide prijzen geldt: meer geven mag ook). Ik ga er niet mee lopen leuren, maar als je hier ‘toevallig’ op mijn blog gekomen bent, denk dan even na hoe zo’n leuke ingelijste foto bij jou aan de wand zou staan. Niet een standaardplaatje uit het IKEA-aanbod, maar een foto die je bij niemand anders zult zien (ik verkoop maar een beperkte oplage van dezelfde foto). De gehele opbrengst gaat naar Reby – in eerste instantie voor een PC of laptop, maar misschien ga ik wel door om haar School for the Girls op deze praktische wijze te ondersteunen. Help je me mee? Dat zou super zijn! Je kunt een comment achterlaten of me mailen op abspoel at gmail dot com

Neem alsjeblieft even de tijd om de YouTube video te bekijken. Je ziet hoe moeilijk het voor meisjes is om boven de omstandigheden uit te stijgen. Reby is zo’n dappere vrouw die dat toch doet. Vrouwen als zij vormen de hoop voor deze sloppenwijk. Zij zijn intelligent, moedig en vindingrijk. We kunnen niet al die vrouwen helpen, maar als het lukt om één vrouw praktisch te steunen, dan kan dat een wereld van verschil betekenen.

Hieronder zie je de foto’s die ik nu geprint en ingelijst heb (klik op de afbeeldingen voor grotere weergave). Je kunt bij mij thuis in Hoofddorp of op kantoor in Amsterdam Sloterdijk langskomen als je er één wilt kopen – koffie of thee is gratis! Vrijdag 25 september heb ik veel blog- en twittervrienden naar mijn woonplaats uitgenodigd, misschien kom jij dan ook en is er een goede gelegenheid om een ingelijste foto te kopen en direct mee te nemen. Voel je nergens toe verplicht, elke vorm van steun wordt bijzonder op prijs gesteld. Je helpt ook al door via je eigen blog, Facebook, Hyves of Twitter aandacht te vragen voor deze praktische, kleinschalige actie. Bedankt!

ZIT ER EEN FOTO BIJ DIE JE MOOI VINDT? IK MAAK VOOR JOU GRAAG EEN EXEMPLAAR DIE JE DAN BIJ MIJ KUNT BETALEN EN OPHALEN

Ik wil  op verzoek ook een mooie foto voor je maken, maar daar moeten we dan een afzonderlijke afspraak voor maken en een prijs over afspreken. Ik heb al veel foto’s gemaakt, dus als je een speciaal verzoek hebt (landschappen, steden, dieren, planten – enz.) kun je dat laten weten. KLIK OP DE FOTO’S VOOR GROTER BEELD

6 gedachten over “Fotoproject HELP REBY – neem even de tijd om dit te lezen!

    1. Hey Paul,

      Heb op mijn site een link naar je project geplaatst. Zou ook graag een link in mijn zijmenu naar je website willen zetten als het mag?

      NB We hebben een super hobby. Fotografie!

      Grtz,

      Walter
      Amstelveen

      1. Leuk! Ja, dat is zo. Plaats maar een link. Ik kan goed hulp gebruiken van andere fotoliefhebbers – het moet kleinschalig, persoonlijk en direct blijven. Daar geloof ik in. Ik ga je blog bekijken! Thanx

Zeg iets terug op Vrijspraak

