Mensenmoeder

sept 2009 513spijt
gegoten
in een mal
van tijd

gestolde schuld
in brons

mensenmoeder
protovrouw
ik zie niet om
in wrok naar jou

met jou wil ik wel
vluchten

god weet

mijn tandafdrukken staan
in veel verboden vruchten

7 gedachten over “Mensenmoeder

  1. Mooi en eerlijk beeld, Paul en mooi “gestolde schuld” als woorden bij deze levende boom en het dode beeld. In wat ze jou gezegd hebben, heb je ze ontmoet, zijn ze beiden levend. Het levende wekt ons: “waarin heb IK mijn tandafdrukken gezet?”. Dan antwoordt ontgoochelde stilte. Spijt het boomschorsenpad, waarlangs Genade ons weer omarmt.
    Dank je wel,

    Rob

  2. Bedankt, Rob. Weet je al of jij er vrijdag de 26e bij kan zijn in de beeldentuin? Het lijkt me mooi om gedichten bij een aantal van de beelden te schrijven. Er is ook een kruisweg – stadia van het kruis. Voldoende inspiratie. Misschien kunnen we wel wat gedichten voordragen ter plaatse?

    1. Paul, ik zal er zijn. Ik neem wel wat leesbaars mee, maar ik vind het ook uitstekend om naar Ronald te luisteren (en misschien wel naar Karel Gomez)!

      Tot vrijdag,
      Rob

    1. Dank je! Het beeld staat een beetje verscholen bij de entree van de beeldentuin achter de RK kerk aan de Kruisweg te Hoofddorp, Haarlemmermeer. Het is gemaakt door Karel Gomes en het stelt Eva voor.
      Vrijdag 25 september heb ik mensen uitgenodigd om deze mooie beeldentuin te bezoeken. De komende dagen wil ik er meer over schrijven en dichten. Kijk ook elders op dit blog en weet dat jij ook welkom bent!

  3. Dank je, Michel. Ik heb altijd te veel woorden nodig (zoals je weet), in mijn gedichten probeer ik het zo bondig mogelijk te zeggen. Dit is ook een erg mooi, inspirerend beeld – dat helpt.

Zeg iets terug op Vrijspraak

