Ruth: voor navolgers en spoorzoekers

sept 2009 414Een tijdje terug schreef ik voor Preek door de Week van De Meerkerk een 4-delige bijbelstudie over het boek Ruth. Deze studie bied ik hierbij aan als PDF – doe er je voordeel mee en laat me weten wat je ervan vindt!

Waar u gaat, zal ik gaan, waar u slaapt, zal ik slapen; uw volk is mijn volk en uw God is mijn God. (Ruth 1:16)

Een prachtig beeld van Ruth staat in de bijbelse beeldentuin in Hoofddorp – klik de foto hiernaast en lees de blogposts hieronder.

Een gedachte over “Ruth: voor navolgers en spoorzoekers

  1. Ha Paul,

    Stuit opeens op deze ‘oude’ blog van je over Ruth. Wat een prachtboek is het ook. We hebben er tijdens het voorbereidingsweekend van Dabar bij stilgestaan. Zovele lessen uit te trekken. Maar vooral de hoop die door het boekje klinkt. Schitterend.
    Ik stuitte deze week op een artikel wat ook over Ruth ging i.c.m. het debat over illegaliteit in Amerika. Het gaat over de heldenrol van Boaz in dit verhaal…

    http://www.leenardkanselaar.nl/ruth-was-een-illegale-moabitische-immigrant.html

Zeg iets terug op Vrijspraak

