Goggomobil en andere klassieke schoonheden

PeugeotSoms komt er een auto voorbij, of ik zie er eentje staan, die mijn hart een sprongetje laat maken. Dat zijn bij mij niet de dure zakenauto’s – al vind ik die meestal niet lelijk – maar wel de klassieke modellen. Ik schreef er al eerder over op dit blog, zie de post over de Volvo Amazone.

Vandaag zag ik tussen de familieauto’s en leasebakken van mede-Meerkerkers een mooie oldtimer staan. Ik dacht gelijk: Morris Minor, maar ik had het mis, want dit bleek een klassieke Peugeot 203. Wat een schoonheid! 

En nu ik toch lyrisch over auto’s doe, laat ik gelijk maar een paar plaatjes zien van twee schattige auto’tjes die ik gisteren zag staan. Dat klinkt verwijfd, maar ‘schattig’ is hier echt wel op z’n plaats. Het gaat om de Goggomobil, een autootje van het Duitse merk Glas.  Zie de website van de Nederlandse Glas Vrienden Club, het officiële Goggomobil register en hier een Duitse site. Voor mijn foto’s moet je deze post even verder openen… 
Klik op de foto’s voor grotere weergave! Ben je heel enthousiast? Kijk en luister dan hier!

2 gedachten over “Goggomobil en andere klassieke schoonheden

    1. Ik evenmin. Ik bewonder hun schoonheid en moet er persoonlijk om praktische, technische en financiële redenen niet aan denken dat ik in een oude pruttelbak moet rondrijden. Maar ik ben blij dat anderen deze beauties voor mij in goede conditie houden en dat zij nog steeds eigenzinnig opduiken tussen alle computergestuurde saaie windtunnel modellen van vandaag.

Zeg iets terug op Vrijspraak

