Een bijzonder mooie ontmoeting!

100_9332Wat zet je boven zo’n blogpost als je hoofd nog vol indrukken zit? Dit dus: een bijzonder mooie ontmoeting! Wat leuk om mensen die je soms alleen van internet kent ook eens te spreken en in de ogen te kunnen kijken. Er gaat toch niets boven persoonlijk contact, al geniet ik ook volop van de digitale interactie!

Hierbij wat eerste foto’s. Ik heb ook filmpjes gemaakt die ik op YouTube zal zetten. Klik op de foto’s voor grotere weergave.

6 gedachten over “Een bijzonder mooie ontmoeting!

  1. Ja, dat was leuk. Inspirerende tour in een beeldentuin. Ik wist eigenlijk niet dat het gedeeltelijk ook een begraafplaats was. De beelden brachten ons in ieder geval tot leven…
    Goeie gesprekken en een echte hagepreek die misschien op YouTube komt te staan. Bedankt Paul en anderen voor deze Meet&Greet.

  2. Het was een emotionele dag met bevlogenheid!

    Voor een bezielende reflectie ook welkom op de oecumenische blog die o.a. in te zien is door simpelweg op mijn naam door te klikken.

  3. Gisteravond had ik hier al een reactie gegeven, maar die is blijkbaar een digitale dood gestorven. Dood en leven passen achteraf misschien als thema voor deze Meet&greeT. We waren nota bene op een begraafplaats, en dat zonder enige zweem van ‘Sinistèr’. De sprekende beelden riepen de doden als het ware tot leven, dat wil zeggen de aanwezige levende zielen, want de dood komt langzaam in de loop der jaren. Veel mensen sterven geestelijk, vele jaren vóór de datum die uiteindelijk op hun grafsteen komt te staan. Het is maar dat u het weet.
    Nu pas begrijp ik je enthousiasme Paul, voor deze prachtige beeldentuin en haar schepper. De oude Gomes is niet alleen een kundig vakman, maar ook een diepgelovig mens die kunst en oprechte emotie op een unieke wijze verbindt.
    Van mijn vele positieve indrukken geef ik er één. Reeds bij binnenkomst in de karakteristieke boekwinkel trof mij de vervlechting tussen katholiek en protestants geloven. Sfeer, boekenselectie, de aaanwezige mensen, alles viel op z’n plek. Mijn jeugd werd gekenmerkt door de beroemde slagerszin: “twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen”. In een evangelische blogosphere context, geïnitieerd door Baptisten, met een echte pinksterhagepreek, binnen het verband van de katholieke moederkerk, ervoer ik als protestant dat ik er mocht zijn.

  4. Hoi Broer,

    Bedankt voor het organiseren van de ontmoeting in de beeldentuin!
    Ik ken Gomes al een flinke tijd, we hebben dezelfde bronsgieter en ik
    ontdekte vrijdag dat ik al z’n beelden bij de bronsgiter had gezien, soms in was, sons net gegoten en in delen en soms klaar voor transport.
    Karel en ik hebben elkaar ook wel gesproken, meestal kort omdat je elkaar ziet in de bronsgieterij en dan allebei genoeg te doen hebt aan het afwerken van je beeld.
    Daarom ook was vrijdag voor mij een uitgelezen kans om Gomes (die ik overigens al lange tijd bewonder om zijn fenomenale zeggingskracht en griezelig perfecte verbeelding van menselijke houdingen) te horen vertellen wat hem geinspireerd heeft bij elk van zijn unieke beelden.
    Vanuit zijn geloof en vanuit een door god gegeven vakmanschap en inzicht kun je alleen maar tot deze resultaten komen.
    Ik neem mijn denkbeeldige petje af en heb veel inspiratie opgedaan!
    Ook de gedichten die op de beelden geschreven zijn vond ik prachtig en uiteraard de zang van Gendro en de reactie van Gomes, ontroerend!
    Jammer dat ik bijtijds weg moest vanwege privé redenen, anders was ik zeker nog langer blijven napraten!
    Binnenkort ga ik met mijn vrouw Jeanette de beeldentuin nog eens bezoeken om in alle stilte na te genieten..
    Bedankt allemaal

Zeg iets terug op Vrijspraak

