Vanmorgen vroeg

Klik op de foto’s voor grotere weergave / click pics to enlarge

Restaurant Lieveling_small
Toolenburgplas_small
Gele bouwketen Toolenburgplas_small
Toolenburgplas_dark_small

3 gedachten over “Vanmorgen vroeg

  1. Hoelaat was dit? Mooie foto’s, allemaal helemaal echt zonder photoshop? Het kleurcontrast op foto 2 is mooi, hoewel de andere drie ook heel erg mooi gelukt zijn.

    1. Hoi Vincent
      Uurtje of zes / half zeven bij recreatieplas Toolenburg, niet ver van mijn huis. Alleen de eerste foto heeft een effect (Photoshop Elements 6, aquarel). De originele foto – onbewerkt – kun je hier zien: http://bit.ly/8Zcnb Zo is ie ook wel mooi. Toch? Overigens is foto nummer 3 het laatst gemaakt, dat zie je wel aan het licht. Die heb ik in Photoshop alleen horizontaal getrokken en bijgesneden. Ik maak gebruik van een standaardinstelling op mijn Kodak EasyShare Z1012 – nachtpanorama. Ik had geen statief bij me, maar heb het toestel gewoon op een paaltje of een afvalbak gezet 😉 Je moet de camera perfect stilhouden om geen bewogen beelden te hebben. Er zijn ook aardig wat foto’s mislukt, maar dat geeft niet!

  2. De ingetogen intensiteit van de vierde (Toolenburgplas) vind ik prachtig. Alsof je bij een ontwakende lamp staat, waarvan het amber het eerst wakker is, de lichten nog nodig zijn, maar waar de belofte van licht gloort. Mooi, Paul!

Zeg iets terug op Vrijspraak

