Deze muur mag wel blijven staan. Als aandenken.

101_0452In Haarlemmermeer hebben we onze eigen “Berlijnse muur”… Van mij mag deze betonnen muur wel blijven staan, het is een prima beschutting tegen weer en wind voor de fietsers die hier rijden en de schapen die er rondlopen. Al wandelend moest ik denken aan kerkmuren, want daar ben ik de laatste tijd nogal mee bezig. Van mij mogen kerkmuren ook blijven staan, als we er maar regelmatig achter vandaan komen om elkaar te ontmoeten en als we maar niet vergeten dat volgelingen van Jezus geroepen zijn om de wereld in te trekken! En als er eenmaal één schaap over de muur is… Klik op de foto met schaap voor een grote weergave en vergeet niet te kijken naar de drie stukjes video hieronder … Laat me maar weten wat je denkt.

Dit middengedeelte van mijn wandeling langs de Haarlemmermeerse Muur is alleen in het begin even wat moeilijk te verstaan. Daarna gaat het al gauw weer goed. Ik wil dit toch graag met jullie delen.

Het filmpje hieronder houdt een beetje vreemd op, maar ja… de discussie moet natuurlijk ook een open eind hebben! De laatste zin moet zo afgemaakt worden: “…die vroeger misschien wel een functie gehad hebben, maar die nu vaak onnodig voor scheiding zorgen.”

4 gedachten over “Deze muur mag wel blijven staan. Als aandenken.

  1. Om de filmpjes te bekijken moet ik Mozilla gebruiken. Dat was een goeie tip Paul. Maar…, worstel me nu eerst door bergen tekst. Zal ik een dagje vrij nemen voor al die videoregistraties van mijn geliefde internetvrienden? Misschien iets voor de komende CAO-onderhandelingen. Je blijft me boeien met je geïnspireerde bespiegelingen. Vaak loop ik wel een paar dagen achter!

  2. Zo mak als een lammetje, dat schaap in het eerste filmpje!

    Tja, als we kinky kerken bouwen, dan ontstaat er op een gegeven moment ook een sfeer van: kom naar ons, wij hebben het fijn! Je hele mindset wordt dan – als kerkganger – mensen in de kerk lokken, terwijl discipelschap er op uit gaat. Ik heb zelf ervaren dat dat laatste in de knel komt als je doordrenkt wordt met het eerste.

    Btw, hiervoor had ik het idee dat je zelf filmde, maar bij deze filmpjes lijk je een cameraman -of vrouw te hebben. Klopt dat?

    Een laatste opmerking. Ik denk dat het niet zozeer om gaat wie er gelijk heeft of “het goed doet”, maar dat je gezamenlijk veel meer kunt bereiken en dat er dus iets moet gebeuren aan onze traditionele scheidingsmuren. Wellicht dat daarvoor een economische recessie toegelaten wordt, om te doen wankelen wat wankelen moet…

    1. Daar zou jij best eens gelijk in kunnen hebben. De recessie is niet leuk, maar obstakels kunnen ook welkome uitdagingen zijn. God gebruikt vaker moeilijkheden om mensen naar buiten te jagen – denk aan de eerste gemeente.

      En nee, ik heb geen cameraman of -vrouw. Ik loop graag alleen omdat ik dan m’n gedachten kan ordenen en kan bidden. Dit hardop praten is vreemd (vraag het aan dat schaap) maar ik doe het wel vaker op stille plekken. Ook bidden of zingen (maar goed dat er dan geen mensen in de buurt zijn).

      Misschien word ik gewoon wat handiger met het vasthouden van mijn iPhone? Als je naar de schaduw kijkt dan zie je ook dat ik mijn rechterhand omhoog houd… 3:46 in het 2e filmpje – kijk zelf maar!

Zeg iets terug op Vrijspraak

