Urban Jungle

Gisteravond, zeg maar afgelopen nacht, moest ik nog even langs kantoor om m’n laptop op te halen. Het komt wel eens vaker voor dat ik bij Amsterdam Sloterdijk rondloop buiten gewone kantoortijden. Vaak zie ik dan de konijnen rondhuppelen alsof dit niet een bedrijventerrein maar een duingebied is. Als alle mensen weg zijn, dan nemen de dieren dit territorium weer in bezit. En als er heel veel konijnen zijn, dan komen er ook dieren op af die wel een vers konijnenboutje lusten. Een van die dieren heb ik gisteravond geschoten. Dwars door het hek van de Mercedesdealer aan de Donauweg, een weg waar ook het kantoor van Ark Media te vinden is. Ik schoot in het donker en ik schoot met scherp… maar wel met een camera met hoge ISO natuurlijk. Zie hier een prooidier en een roofdier in de urban jungle van Amsterdam Sloterdijk. Ik kon het haast niet geloven, maar ik heb het goed gezien. Kijk maar mee!

101_0499
101_0494

7 gedachten over “Urban Jungle

  1. Zoals Yann Martel in “Life of Pi” beschrijft: als je een willekeurige grote stad op zijn kop zou houden, dan sta je verbaasd over de soorten (en waarschijnlijk de aantallen) dieren die er uit zouden vallen, mischien wel een dierentuin.
    Ha! Er is dus niet alleen meer tussen hemel en aarde.. er is óók meer tussen kantoor en huis! (en zeker ook tussen mens en mens, maar die moet je maar niet op z’n kop houden ;>)

    Machtig mooi, zulke ontmoetingen, he?!
    Rob

    1. Ja, dat is een schitterend boek van Yann Martel! Heb ik met veel plezier gelezen.
      Ik vind het een geruststelling dat dieren zich kennelijk weten aan te passen aan het asfalt en beton. Die vos was ook niet erg bang voor mij. Hij ging wel achter het hek zitten en er zat een flinke afstand tussen ons – maar hij was ‘street wise’ en keek terug met een blik van: had je wat?

  2. Hoi Paul,
    nou nou wat een verhaal. Leuk om te lezen en ook nog met foto! Anders had niemand je misschien geloofd😉
    Groetjes Leonie

Zeg iets terug op Vrijspraak

