PoMoDeVo in Visie: ‘Een heus weblog’

Visie, het omroepblad van de EO, heeft een heus artikel gewijd aan ‘mijn’ PoMoDeVo blog. Leuk, natuurlijk! 🙂 Otto de Bruijne gaf me inderdaad het laatste zetje en ik hoop dat hij ook wat teksten voor dit groepsblog wil schrijven. Voor de volledigheid was het aardig geweest als ook Jos Douma en Jurjen van Houwelingen genoemd waren, maar echte postmoderne devoten mogen daar niet over klagen. Wij zijn dankbaar voor deze onverdiende aandacht!

Het nieuwe boek van Mink de Vries, Navolging Nu – Postmoderne Devotie wordt ook genoemd. Voor de goede orde: ik verdien mijn brood inderdaad als uitgever bij Ark Media, maar PoMoDeVo is een particulier initiatief. Het boek van Mink de Vries verscheen bij de collega’s van Kok.

2 gedachten over “PoMoDeVo in Visie: ‘Een heus weblog’

  1. Navolging NU is verschenen. Zelfs een hoofdstukje met ‘esoterie’ in de titel. Spannende lektuur dus…? Toch niet.
    Mijn eerste indruk: tikje (te) wollig geschreven. Het leest als een serie winterse preken. Je wordt er wel wat warmer door, maar je blijft koude voeten houden. De lezer moet zelf ‘nadere’ invulling geven aan het gebodene. Nergens wordt het echt confronterend en t’is net allemaal niet concreet genoeg om je echt van je stuk te brengen. Ook weinig historische lijnen trouwen. Maar goed, het is maar een eerste indruk hè en ik ga het een kans geven.

  2. misschien wel aardig om eens op te kijken: De Zevende Regel, een nieuwe open source leefregel. Toen ik de uitspraak van Otto de Bruijne hoorde moest ik ook denken aan nieuwe uitingen van christen zijn, tussen de kerken en oude organisaties in. De zevende regel is hier ook geschikt voor.

    http://dezevenderegel.ning.com

    ben benieuwd wat jij er van denkt…

Zeg iets terug op Vrijspraak

