Mijn foto in Haarlems Dagblad: besneeuwde heuvel in de polder

Vanmorgen stond mijn sneeuwfoto van Big Spotters Hill in het Haarlems Dagblad. Leuk! Afgelopen zondag heb ik met veel plezier plaatjes geschoten op het voormalige Floriadeterrein en in het Haarlemmermeerse Bos. Hier kun je er een paar zien. Hieronder kun je iets meer lezen over Big Spotters Hill en ik heb nog een fotogallerij toegevoegd met beelden van de besneeuwde heuvel. Voor wintersport hoef je in deze tijd niet ver van huis te gaan!

De veertig meter hoge Big Spotters Hill, een met gras begroeide zandheuvel, is bedoeld als uitkijkpost. De heuvel heeft de afmetingen van de piramide van Cheops, 230 bij 230 meter. Op de top van de heuvel staat een zwarte kubus van 22 x 2 2x 4 meter. Tot voor kort heeft de zwarte doos met de vier zuilen op de top van de heuvel dienst gedaan als sokkel voor het kunstwerk ‘Ruimtetempel’ van Auke de Vries. Een storm heeft het hangende mobiele kunstwerk echter zodanig aangetast dat dit niet meer hersteld kon worden.

Dit citaat heb ik geplukt uit een plan van Handle with Care, ontwerpers openbare ruimte – zie hier de PDF. Recent werd bekend dat Big Spotters Hill een nieuw top krijgt en ik denk dat er voor een fraaie ‘kroon’ is gekozen. De piramidevormige zandheuvel is te vinden op het voormalige Floriadeterrein. Vanaf de top heb je een mooi uitzicht over de regio – zeker als het helder weer is.

De heuvel is een geliefd object voor sporters en spelende kinderen. Je kunt langs een soort hellingbaan omhoog gaan of de trappen beklimmen. Afgelopen zondag zag ik een jongen met een slee van één van die trappen gaan. Gelukkig liep dat goed af – het had letterlijk een halsbrekende toer kunnen zijn… Voor kinderen, jongeren en volwassenen met een slee is het in deze tijd genieten. Er wordt volop gebruik gemaakt van de hellingen! (Klik op de foto’s voor grote weergave).

Een gedachte over “Mijn foto in Haarlems Dagblad: besneeuwde heuvel in de polder

Zeg iets terug op Vrijspraak

