Wees niet bang: indrukwekkend!

De kwantiteit aan reacties op het gezamenlijke bloginitiatief ‘Wees niet bang’ is te overzien – kijk even bij de comments bij deze blogpost en bij het handige overzicht van Henk-Jan van der Klis. De kwaliteit van de bijdragen vind ik indrukwekkend!

Zojuist las ik een overdenking van Norman Viss – zie hier. Ook hij geeft me weer voldoende aanleiding om rustig na te denken. Bijvoorbeeld over (verborgen) angsten die in mijn eigen leven een rol spelen. Ik kan bijvoorbeeld goed advies geven aan mensen die een bepaalde zorg of angst hebben, maar heb een aantal keren in mijn leven met angsten over mijn eigen gezondheid rondgelopen waar ik op dat moment helemaal niet zo goed raad mee wist! Achteraf was dan de aanleiding voor zo’n angst goed behandelbaar en relatief onschuldig, maar ik was er toch door in een staat van lichte paniek gekomen. Ik kan dat slecht verdragen van mezelf, want als gelovige zou ik wat meer vertrouwen en rust in mijn leven moeten ervaren op die momenten.

Leren omgaan met risico’s, gevaren en angsten. Dat is een vorm van levenskunst. Ik hoop dat ik er met het stijgen der jaren steeds beter in word…

Mocht je door hetgeen je gelezen hebt alsnog geïnspireerd zijn tot het schrijven van een Wees-niet-bang-blogpost… laat het dan even via een comment weten, want dan kunnen anderen er ook onbevreesd kennis van nemen. Klik op de foto voor grotere / scherpere weergave.

Zeg iets terug op Vrijspraak

