It giet oan

Oké, ik juich een beetje te vroeg. Maar vanmorgen liep ik bij Kornwerderzand en zag ik een Fries met mobiel en baksteen. De baksteen wierp hij op het ijs om te zien of het dik genoeg was. Daarna stapte hij zelf op het bevroren water om zijn vrienden te bellen. ‘It giet oan!’ geldt (nog) niet voor de Elfstedentocht, maar op dit koude stukje achter de dijken kan het ijszeilen beginnen.

Ik maakte tijdens mijn frisse ochtendwandeling bij de Afsluitdijk nog wat foto’s – zie de gallerij hieronder (klik op de foto’s voor een vergroting). En oh ja, allemaal de beste wensen voor 2010, uiteraard!

4 gedachten over “It giet oan

  1. Prachtige foto’s Paul. Mooie kleuren. En dan die ene: hele fraaie minimalistische beeldvulling: 1 Fries, 1 baksteen, ijs en telefoon. Dat is een compleet verhaal met slechts een paar ingrediënten. Mooie beeldtaal!
    Wens: blijf heel 2010 zo mooi illustreren. Alle goeds.

  2. Prachtig die taal en het bijhorende beeld (gelukkig geef je er een vertaling bij).
    Mijn allerbeste wensen voor 2010 en laat ons nog veel meegenieten van je fotografie.

Zeg iets terug op Vrijspraak

