Metamorfose: daar uitkomen waar je kunt bloeien

We hebben deze maand een prachtig inspiratieboek uitgegeven met teksten van Ronald van der Molen en Jan van der Linden: Metamorfose, groeien in je bestemming. Ik wil van mijn persoonlijke blog niet een soort etalage voor mijn werkgever maken, maar natuurlijk staat mijn enthousiasme voor taal- en geloofszaken niet los van mijn werk. Sowieso geloof ik dat we in deze tijd steeds meer muren zien wegvallen tussen privé- en werksferen. Zolang we authentiek en transparant zijn en een aantal zaken goed gescheiden kunnen houden is daar in mijn ogen niet veel mis mee.

In dit geval heb ik nog iets extra’s met het boek en met een van de auteurs. Samen met Ronald ging ik al weer een tijd geleden op bezoek bij een perenkweker. Dit bezoek vond plaats als voorbereiding van het boek Plant een kerk (over gemeentestichting). De organische wijze van groeien, de kennis van kwekers/telers… dat alles was heel wezenlijk voor het denkproces.

Tijdens deze voorbereiding kwamen we er al achter dat we een mooi thema te pakken hadden waarmee ook een fraai geschenkboek zou kunnen worden gemaakt. Dat idee heeft Ronald van der Molen voortvarend opgepakt. Daarbij heeft hij zich laten bijstaan door een topcoach uit het bedrijfsleven: Jan van der Linden van Krauthammer. De principes van planten, groeien en bloeien die door Ronald eerst vooral werden toegepast op het gemeenschapsleven (kerken en geloofsgroepen), keren nu terug in een boek over persoonlijke ontwikkeling. Het is een erg mooi en inspirerend boek geworden. Dat zeg ik als uitgever, maar ook als ‘particulier persoon met een mening’. Maar oordeel vooral zelf! Kijk – als je zin en tijd hebt – ook even naar dit artikel uit Opwekking Magazine. Bezoek de websites PLANT EEN KERK en METAMORFOSE als je meer informatie wilt. En om aan te tonen dat je wat mij betreft niet direct bij onze uitgeverij hoeft te kopen, verwijs ik belangstellenden graag naar deze website. 🙂

Foto: Ronald van der Molen

Zeg iets terug op Vrijspraak

