Hoe verplaats je je in Berlijn?

Zoals trouwe bloglezers allang hebben gemerkt: ik zit deze week nog helemaal in Berlijnse sferen. Afgelopen weekend heb ik zoveel foto’s gemaakt dat ik ze alleen nog maar in een serie slide shows kan laten zien. Vandaag, op Koninginnedag, sta ik stil bij ‘verplaatsen’ in Berlijn. In de header is te zien dat dit heel goed kan met een ‘typisch Amsterdamse’ rondvaartboot (zelfs met de naam Oranje Nassau), maar ik heb ook veel ‘Londense’ dubbeldekkers zien rijden.

Berlijn is echt een wereldstad. Er is veel te zien en je kunt behoorlijke afstanden afleggen. Lydia liep letterlijk de gaten in haar zolen – en dat terwijl we ook gebruik maakten van een handig metrokaartje voor het hele weekend.

In de slideshow zie je de beroemde Oost Duitse Trabi’s (Trabantjes), maar ook moderne slagschepen uit het rijke deel van Duitsland. Het interieur van de metro, een altmodische scooter, paarden en voor de liefhebber: Segways.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Een gedachte over “Hoe verplaats je je in Berlijn?

  1. Je Berlijn reeksen zijn schitterend. Ik kijk er mijn ogen op uit. Ben er een 10-tal jaar terug geweest maar in niet al te prettige omstandigheden en als ik dit alles zie, denk ik, van ik moet terug en alles eens goed en rustig kunnen bekijken. Zoveels moois, zoveel interessants.

Zeg iets terug op Vrijspraak

