Het blijven jagers

Gisteren liep ik in Haarlem door de Vijfhoek, een mooie oude volksbuurt in het hart van de stad. Bij de Nieuwe of Sint Annakerk zag ik een kat in een boom klimmen. Ik had de camera in de aanslag en legde vast hoe het beest behendig omhoog klom. (Klik op de foto voor grotere weergave)

Het leek me leuk om een foto te hebben van een kat die vanuit een boom omlaag keek, maar het dier werkte niet erg mee. Onder de boom gaf ik een paar tikjes tegen de stam om z’n aandacht te krijgen. Misschien stoorde ik het beest wel en was hij juist van plan om even een lekker vogeltje te vangen. Ik weet niet of dat uiteindelijk gelukt is, maar ik ben in mijn jacht op een mooi plaatje wel geslaagd. Als ik die blik naar beneden zie, moet ik steeds weer lachen.

Ik fotografeerde nog 2 katten in deze buurt. De lapjespoes was heel aaibaar, maar de zwarte kat op kussen zag mij niet staan. Dat maakt katten zo mooi: ze hebben karakter.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 gedachten over “Het blijven jagers

Zeg iets terug op Vrijspraak

