Spaarnestad TweetUp 5 juni 2010

Vandaag heb ik een dagje door Haarlem gelopen om de Spaarnestad TweetUp voor te bereiden die ik op zaterdag 5 juni 2010 organiseer. Wat houdt dat in?

Een TweetUp is een bijeenkomst van mensen die elkaar via Twitter hebben leren kennen. Het is leuk om online wat contact met verschillende mensen te onderhouden, maar er gaat natuurlijk niets boven persoonlijke ontmoetingen. En ook als je me helemaal niet van Twitter kent, maar bijvoorbeeld van dit blog of uit het echte leven… ben je van harte uitgenodigd.

Wat gaan we doen? Ik ben van plan om ’s ochtends om 9:00 uur te beginnen met koffie in de Espressobar, Kruisstraat 35 te Haarlem. Dit is op loopafstand van het Haarlemse treinstation. We staan even stil bij het Corrie ten Boom Museum, maar gaan daar niet naar binnen want dat zou te krap worden qua planning.

Om 11:00 gaan we naar de Grote of St. -Bavokerk – ingang Oude Groenmarkt 23. We sluiten ons aan bij een torenrondleiding.  Aansluitend lopen we door het centrum – een stuk langs het Spaarne – en eten we ergens een broodje. Het volgende onderdeel van deze tweetup is om 15:00 uur. We gaan op dit tijdstip naar een gratis concert in de kathedrale basiliek St. Bavo, Leidsevaart 146. Op 5 juni wordt het Willibrordusorgel bespeeld door Klaus Müller, organist en koorleider van het Dortmunder Bachchor St. Reinoldi (dit koor treedt dus ook op; Bach, Bunk, Mendelssohn en Nystedt staan op het programma).

Het lijkt me gezellig om daarna ergens een hapje te gaan eten – ik heb nog niet gereserveerd. Als je het leuk vindt om aan te haken bij deze dag, dan kun je ervoor kiezen om alles mee te maken of een gedeelte. Het is wel belangrijk dat je aan mij laat weten dat je komt. Mail naar abspoel at gmail dot com om je aan te melden en geef dan aan welke delen je mee wilt maken. Ook graag je mobiele nummer aan me doorgeven!

Op Twitter maak ik gebruik van de hashtag #Spaarnestad. Helaas werken die codenamen niet altijd even goed, maar je kunt met dit zoekwoord op de hoogte blijven van de ontwikkelingen.

Het kan zijn dat er na het eten nog een informele bijeenkomst wordt gehouden, maar dat moet ik nog afspreken. Ik denk aan een gezellig samenzijn waarbij je de gelegenheid hebt om iets te vertellen, een lied te zingen, iets instrumentaals ten gehore te brengen of iets anders creatiefs mee te delen. Dat hoeft niet, maar het mag wel. Op dit blog zal ik met de categorienaam SPAARNESTAD de komende tijd steeds wat informatie doorgeven.

Ik heb geen idee hoeveel mensen er komen, het gaat mij niet om het aantal maar om de persoonlijke contacten en het plezier van de ontmoeting. We zien het wel!

Zeg iets terug op Vrijspraak

