Stop the Traffik boekpresentatie op de Wallen

Vandaag naar de Amsterdamse Wallen geweest. Om een klooster te bezoeken. En om de presentatie van ons boek STOP THE TRAFFIK mee te maken. Eerder vanmiddag Steve Chalke (foto rechts) opgehaald van Schiphol – dat vond ik bijzonder, want ik ken de beste man alleen van zijn boeken en van de BBC. Zeer sympathieke kerel en ik ben onder de indruk van het feit dat hij als 14-jarige jongen al besloot om een huis voor daklozen op te richten en een ziekenhuis te openen. Steve is oprichter van Oasis en van STOP THE TRAFFIK en geeft nu leiding aan een internationale organisatie die talrijke scholen, shelters en ziekenhuizen op 5 continenten beheert. Steve Chalke is ook voorganger in de kerk van Oasis (baptistengemeente) die zich tegenover het Britse parlement – aan de andere kant van de Theems – bevindt. Ik ga daar zeker een keer langs als ik weer in Londen ben! Check de website.

Antonie Fountain, directeur van de Nederlandse afdeling van STT, had een mooie locatie uitgekozen voor de boekpresentatie met een interessante paneldiscussie. Er was veel belangstelling en de omgeving sprak ook boekdelen. Amsterdam is bekend vanwege de prostitutie (minder bekend is dat verreweg de meeste vrouwen tegen hun wil in deze ‘business’ belanden en dat er vaak sprake is van misbruik, intimidatie, geweld en uitbuiting). Daarnaast is onze hoofdstad de grootste cacaohaven ter wereld, en dat klinkt al gelijk een stuk onschuldiger. Ware het niet dat er ook in de wereldwijde cacaoteelt en -handel grote misstanden, kinderarbeid en slavernij voorkomen. Als je niet langer ‘onwetend’ door het leven wilt gaan, raad ik je aan om Steve Chalke’s boek te lezen. Je ogen zullen opengaan voor een wereld vol onrecht, maar er spreekt ook hoop uit dit boek omdat gewone mensen als jij en ik de macht hebben om echte verandering af te dwingen.

Ik schrijf deze woorden een uur na middernacht – gewoon omdat ik even wat indrukken kwijt wil. Maar er is veel meer te vertellen. Als je vragen of opmerkingen hebt, laat het me weten.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

4 gedachten over “Stop the Traffik boekpresentatie op de Wallen

  1. Ik was er ook, en was erg onder de indruk.
    Ik had het boek al, nog niet gelezen, maar ben nu nog meer gemotiveerd om dat te gaan doen.
    Heb er wel opnieuw één moeten bestellen, want mijn exemplaar is waarschijnlijk blijven liggen in de trein waarin ik zat vanaf Amsterdam Centraal tot Utrecht.

    Ik ben ook des te meer gemotiveerd om Stop the Traffik financieel te blijven steunen.

    Ik vind Steve Chalke een zeer inspirerende man!

  2. Wat mooi om deze reactie te lezen. En ik hoop dat je boek in goede handen komt – ik sluit niet uit dat er een reden is waarom een ander dit boek gaat lezen. Had je je naam voorin gezet? Zal ik je een nieuw exemplaar toezenden?

  3. Ja, ik wist pas na afloop wie je was, en omdat ik nog best een reis voor de boeg had ben ik snel weggegaan.
    Je hoeft me niet een boek toe te sturen hoor! Ik heb er al weer één besteld, en ik kan me dat best veroorloven.
    Ik had mijn naam er niet in gezet, en ik had ook al de gedachte: miischien komt het wel bij iemand terecht met een reden.

Zeg iets terug op Vrijspraak

