Trotse pa

Je ziet wel waarom. Onze jongste dochter, Pascalle, is vandaag 13 jaar geworden. Lydia heeft haar destijds op de wereld gezet en ik mocht haar naam kiezen. Althans, de naam die ik voorstelde is door Lydia met instemming overgenomen. Maar zij had Robin en Sosha (Soshanna) al een naam gegeven, dus het was ook wel een beetje mijn beurt. 😉

De naam Pascalle verwijst naar Pasen. Dat is een mooi idee: het feest van de opstanding, van levenskracht en passie. Maar Blaise Pascal was voor mij ook een inspiratiebron. Een man met een enorm verstand die capituleerde voor de grootste levensvragen die een mens zich kan stellen. Hij was geniaal als filosoof, theoloog, wis- en natuurkundige, maar voor het mysterie van het leven en voor onze ontzagwekkende Schepper maakte hij als mens een diepe buiging. En dat doe ik ook. Wat een mooie wereld (ondanks alle leed en verdriet en moeilijke vragen). En wat een mooie dochter. Helemaal happy. 🙂

3 gedachten over “Trotse pa

  1. Hoi Paul, van harte gefeliciteerd! Nog een fijne avond! Je mag inderdaad trots zijn op zo’n dochter. Mooie nieuwe look voor je blog trouwens.

Zeg iets terug op Vrijspraak

