Tochtgenoten op het Pionierspad

Boele Ytsma is aan de wandel. Niet voor een dag, maar een hele week. Samen met een aantal tochtgenoten loopt hij over het pionierspad van Muiderslot tot aan een herberg in Vollenhove. Ik liep vandaag de eerste etappe mee, heb leuke mensen ontmoet en interessante gesprekken gevoerd. Dat gaat heel goed als je rustig samen optrekt, je loopt wat vooruit of zakt wat terug – en als vanzelf kom je met een andere tochtgenoot in gesprek.

Het pad voerde langs mooie plekken. Meestal liepen we op onverharde weg, maar bij sommige gedeelten konden we niet aan het asfalt ontkomen. Maar ik geloof dat het gelukt is om in het groen en in het grijs wat leuke plaatjes te schieten. De afstand (15 km) was prima te doen. Al pratend merk je niet eens dat je een aardig stuk gelopen hebt. De voeten en de benen laten je na afloop wel weten dat ze hun best voor je gedaan hebben, maar dat hoort ook zo. De regen bleef netjes in de wolken hangen – op een heel enkel spatje na. Ik hoop voor de andere wandelaars dat zij het ook zullen treffen met het weer, het gezelschap en de omgeving en ik wens Boele en zijn tochtgenoten een inspirerende tijd toe! Ook wil ik de tochtgenoten van vandaag bedanken voor hun aangename gezelschap. We komen elkaar vast en zeker vaker tegen.

Een blog over het nieuwe boek van Boele volgt nog. Ik ben er wel al in begonnen, maar een bespreking bewaar ik voor een later moment. Hieronder staan nog wat foto’s – kijk even en laat gerust van je horen.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Zeg iets terug op Vrijspraak

