Concours Hippique Haarlemmermeer – foto’s van zondag

Ook gisteren maakte ik een paar foto’s bij het Concours Hippique Haarlemmermeer. De paardensport lijkt mij een hobby voor welgestelden, maar ik vind het toch opmerkelijk dat je voor zo’n evenment als gewone bezoeker geen entree hoeft te betalen. In het Haarlems Dagblad las ik dat winnares Mischa Everse de hoofdprijs van € 3750 heeft ontvangen. Een leuk bedrag, maar als ik me voorstel wat deze sport moet kosten is het peanuts. Zeker als je bedenkt dat andere deelnemers – met een lagere eindklassering – uit het buitenland komen met hun paarden. Ik vermoed dat er heel veel sponsorgeld aan deze sport wordt besteed en waarschijnlijk kunnen deze mensen het zich gewoon veroorloven. Het ziet er allemaal chique uit, zeker als de ruiters in hagelwitte pakken op hun paarden wat rondjes rijden. Voor mij een onbekende wereld, maar toch leuk om je er een beetje aan te vergapen.

Op m’n fotoblog staan ook een paar foto’s – hieronder laat ik de pics van zondagmiddag in een slideshow zien.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Zeg iets terug op Vrijspraak

