Mijn nabeschouwing

Balen dat we gisteren die finale niet hebben kunnen winnen. Maar als ik probeer om zonder nationalistische, oranjegekleurde bril naar de wedstrijd te kijken, dan moet ik gewoon zeggen dat Spanje verdiend winnaar is. Ook als je kijkt naar het verloop van het toernooi. Verder vind ik dat Nederland in de eerste helft onnodig hard gespeeld heeft en dat niemand moet zeuren over de scheidsrechter. Hij had ons ook een rode kaart kunnen geven, vooral voor die waanzinnige karatetrap die Nigel de Jong uitdeelde.

We mogen trots zijn op de prestatie, maar Nederland gaat niet de boeken in als het land dat het mooiste voetbal van dit WK speelde. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die waardering naar Duitsland en Spanje moet gaan. Over 2 jaar EK en over 4 jaar weer een WK. Het leven gaat door en er is nog wel iets anders dan voetbal. Gelukkig!

Een gedachte over “Mijn nabeschouwing

  1. Hoi Paul,

    Een nabeschouwing die ik van harte deel. Ik vond ook dat Spanje de titel heeft verdiend.

    Jammer voor het Nederlands Elftal… maar ik herinner me de woorden van Wesley Sneijder nog duidelijk in een interview op TV. Daarin stelde hij duidelijk dat het om de titel ging en niet om “de manier waarop…”

    Nou, dat het allemaal niet zo netjes was is dus duidelijk uitgekomen. Maar de titel is ook daarmee verloren gegaan.

    Volgende keer beter?

    Walter

Zeg iets terug op Vrijspraak

