Goede vraag! En nu nog een antwoord…

Ik zie de tekst elke keer als ik de trein richting Schiphol en Amsterdam neem. Wie heeft die vraag daar op het perron gespoten? Heeft hij of zij zelf een goed antwoord? Zet het reizigers echt aan het denken of gaat iedereen op de automatische piloot naar huis of naar het werk?

2 gedachten over “Goede vraag! En nu nog een antwoord…

  1. Misschien zijn er wel veel mensen die de tekst lezen maar het als een soort automatisme lezen en er in gedachten niet bij stil staan. Knappe foto.

    1. Kan wel zijn, ja. Maar ik kan zo niet kijken. Als ik tekst zie, dan moet ik lezen. En als ik lees, dan zingen de woorden vaak door in mijn hoofd: “En waar leef jij voor?” “En waar leef jij voor?” “En waar leef jij voor?”

      Er is iemand die de moeite neemt om van het perron te stappen (of – evenmin zonder risico – er over heen te hangen) om deze kreet in groene verf te sprayen. Waarom doet een mens dat? Het is niet zomaar een grappige slogan. Het is ook geen wanhoopskreet. Het is, denk ik, een serieuze vraag die een serieus antwoord verdient. En ik wil best antwoord geven op dit blog. Alleen doe ik dat dan in nette lettertjes op een scherm en niet met een spuitbus op de zijkant van het perron.

      Dank voor je reactie. De foto maken is eenvoudiger dan de vraag beantwoorden 😉

Zeg iets terug op Vrijspraak

