Le Viaduc de Millau

In 2004 schreef ik al een berichtje op mijn blog over het viaduct van Millau, Frankrijk. Gisteren reed ik er voor het eerst van mijn leven overheen, onderweg naar huis na een fijne vakantie in de Languedoc. De camera haalde ik niet tijdens het rijden te voorschijn (had ik wel moeten doen!) maar ik heb keurig een paar plaatjes geschoten vanaf de plek die daar officieel voor is aangelegd. Ik had net in een fotoblad gelezen dat je bekende objecten en stadsgezichten altijd op een wat andere manier moet vastleggen dan gebruikelijk, maar het valt niet mee om origineel te zijn. Het leek me wel grappig om de cirkelvormige muur op de foto mee te nemen, want dit is de plek die bedoeld is als uitzichtpunt en point of view voor de fotografen – die muur zal dus meestal buiten beeld blijven. Helaas was het een wat grijze, bewolkte dag (wel warm!) – niet echt ideaal voor het schieten van scherpe plaatjes. Ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat komt allemaal wel. Houd ook mijn fotoblog in de gaten als je een beetje wilt meegenieten (terwijl ik nageniet). We hebben een fijne familievakantie gehad in een prachtige omgeving en met stralend weer. Niets te mopperen, dus. Ook fijn om weer veilig in ons eigen huis terug te zijn!


Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave en bekijk ook het filmpje dat ik ter plekke maakte. Ook ooit over dit viaduct gereden? Laat het me weten!

Een gedachte over “Le Viaduc de Millau

  1. Hebben ze daar nu zo’n viaduct aangelegd? Hemeltje. Ja het is meer dan 25 jaar geleden dat ik er nog geweest ben.
    Je foto met de rond is super! En als je al een andere positie moet kiezen, dan heb je dat met deze foto echt wel gedaan.

Zeg iets terug op Vrijspraak

