Twee jaar Vrijspraak met één hallelujahpiek

Eind augustus 2008 begon ik met dit blog. Daarvoor schreef ik een aantal jaren een blog in het Engels, maar het leek me op een bepaald moment toch leuker om in mijn eigen taal te schrijven. Nu ben ik alweer twee jaar verder en zit ik grieperig thuis. Een mens moet wat te doen hebben, dus ik kijk maar eens naar de statistieken van dit blog en maak voor mezelf even de balans op.

Tot dit moment kwamen er hier in totaal 147,081 bezoekers (gemiddeld 200 per dag). Zij komen meestal geruisloos langs en laten verder geen sporen achter, maar gelukkig zijn er ook die de moeite nemen een comment te plaatsen (vind ik altijd erg leuk). Er staan hier nu 1.995 comments op een totaal van 479 berichten (gemiddeld 4 per blogpost). Ik vind het wel mooi om te kunnen concluderen dat ik blijkbaar niet ins Blaue hinein aan het schrijven ben. Bedankt dus voor alle belangstelling en ik hoop dat jullie regelmatig hier even komen buurten!

Op maandag 11 mei 2009 waren er maar liefst 2.861 bezichtigingen van dit blog. Dat had te maken met mijn blogpost over Hallelujah – een post die 145 comments opleverde. Lisa Lois zong dit lied als winnend X-factor finaliste en vervolgens gingen veel mensen op zoek naar informatie over de tekst. Toevallig had ik daar een stuk over geschreven, want ik had dit lied op YouTube ‘ontdekt’ nadat ik de zangers Jeff Healey en Jeff Buckley met elkaar verward had. Het Hallelujah-effect is inmiddels wel overgewaaid, maar af en toe zie ik het weer in de zoekwoorden terugkeren.

Waarom blog ik? Omdat ik altijd wel iets te melden heb – het is dus een creatieve uitlaatklep. Ik lees veel en doe – ook vanwege mijn werk en brede belangstelling – veel indrukken op en die moeten op de een of andere manier ‘mijn systeem uit’. Voor mij is bloggen vooral communiceren, ik schrijf om gelezen te worden en omdat ik het leuk vind om met anderen van gedachten te wisselen. Andere mensen gaan voor de televisie zitten of gooien hun hengel uit, dit is mijn hobby.

Voor mensen die meer van berglandschappen dan van woorden houden heb ik nog een interessant plaatje. Je ziet hieronder het aantal bezoekers vanaf augustus 2008 t/m augustus 2010. Het aantal neemt aanvankelijk gestaag toe en bereikt een hoogtepunt in mei 2009 (mijn zgn. hallelujahpiek). Dat absurde aantal bezoekers zal ik niet gauw meer evenaren en dat is ook niet mijn streven. Je ziet dat het bezoekersaantal daarna normaliseert en uitkomt op zo’n 6.000 bezoekers per maand. De laatste maanden buigt de lijn weer wat naar beneden, maar dat heeft natuurlijk ook alles te maken met de vakantieperiode waarin ik zelf ook minder actief was. De score van de maand september brengt mij weer met beide benen op de grond, maar ik teken hier wel aan dat de maand vandaag begonnen is. Stay tuned, don’t go away! 😉

Een gedachte over “Twee jaar Vrijspraak met één hallelujahpiek

Zeg iets terug op Vrijspraak

