Retourtje Frankrijk… even terug in Avignon

Zou leuk zijn, maar we zitten nog gewoon in Hoofddorp, hoor. Lijkt me overigens wel een aantrekkelijk idee om weer een dag of weekend in Avignon te zijn, maar ik moet me nu beperken tot een reis in het hoofd. Het helpt wel dat ik daar veel foto’s bij heb. Voordat de nazomer definitief plaats maakt voor de herfst, mijmer ik nog wat na… Met oude en nieuwe vakantiekiekjes.

Ik was voor het eerst in de Provence met mijn studiegenoten van de lerarenopleiding Geschiedenis (Hogeschool Holland, Amsterdam). We kampeerden in Avignon en trokken met een bus van de ene naar de andere historische bezienswaardigheid. Lydia had ik al leren kennen op de middelbare school en tijdens onze studietijd zijn we getrouwd. Zij kwam aansluitend op mijn studiereis per nachttrein naar Avignon en we plakten er samen nog een week of twee achteraan op dezelfde camping. Daar zijn nog ouderwetse kiekjes van die we nooit hebben ingeplakt…

De foto hiernaast toont ons tijdens de terugreis. We hadden in de vakantie gelift (niet aan onze kinderen vertellen!) en je kunt de liftbordjes nog zien. Deze stukken karton hield ik omhoog om te laten weten waar de reis naartoe ging. Ik denk dat de foto in 1987 gemaakt is – er staat geen datum achterop, maar ik kan het misschien nog wel met enige moeite (en hulp van mijn lieve vrouw) achterhalen.

Hieronder laat ik wat foto’s uit Avignon zien die we deze zomer gemaakt hebben. Niet de typische vakantiekiekjes, die ga ik niet allemaal op internet zetten, maar wel een paar sfeerbeelden. Lydia en ik zitten er samen wel tussen – zoveel jaar na dato – gewoon ‘for sentimental reasons’. Dit jaar was ons 3e bezoek aan Avignon – nu met onze drie kinderen Robin (18), Sosha (16) en Pascalle (13). En weer was ik onder de indruk van deze mooie stad en had ik er wel een paar dagen langer willen blijven. Wie weet komt dat er ooit nog van. Misschien wel als we over een paar jaar weer ‘alleen met z’n tweetjes’ op vakantie gaan?

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Zeg iets terug op Vrijspraak

