Blogserie: Geef het leven kleur

Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo gek op computers en techniek. Maar ik ben wel zeer geïnteresseerd in mensen. In het gewone leven en op internet kom ik mannen en vrouwen tegen die op de een of andere manier ‘aangeraakt’ zijn. Ze hebben iets extra’s, een bepaalde bevlogenheid, een passie. Ze verbeelden de schoonheid en de troost, terwijl ze zelf soms ook merkbaar lijden aan de gebrokenheid van dit bestaan. Ik hoef niet veel moeite te doen om dergelijke creatieve mensen te begrijpen, het is alsof we een zelfde taal spreken.
Voor mij is het vaak letterlijk een taal (en op dat vlak, ook professioneel, kom ik opvallend veel vrouwen tegen), maar ik ben ook – zoals de meeste mannen – erg visueel ingesteld. Een foto, een schilderij, een beeld – dat kan me ontzettend raken. Het liefst begeef ik me in een wereld waar tekst en beeld op elkaar inwerken, elkaar versterken.

Waarom deze persoonlijke zieleroerselen? Omdat ik het hierna weer even helemaal niet over mezelf wil hebben. Wees gerust. Ik ga de komende tijd een aantal creatieve geesten op dit blog presenteren die in woord, beeld en/of klank het leven kleur geven. Ik wil iets van hun werk laten zien of horen en ga op zoek naar hun diepste drijfveren. Waar komt hun inspiratie vandaan? Wat is inspiratie eigenlijk? Wat doen ze om bevlogen en bewogen te zijn en te blijven? Dat zijn zaken waar ik nieuwsgierig naar ben.

Ik heb al een eerste kunstenaar op het oog en ik ben van plan om ruim de tijd te nemen voor deze blogserie, want kunst kan wachten (maar soms niet). Mocht je een suggestie hebben – denk je nu aan een opmerkelijke man of vrouw die artistiek begaafd én op internet actief is – dan krijg ik graag een mail van je via abspoel at gmail dot com.  Stay tuned!

Een gedachte over “Blogserie: Geef het leven kleur

Zeg iets terug op Vrijspraak

