Switchfoot – Mess Of Me

Prachtige song van mijn favoriete band: Mess of Me van Switchfoot. Ik vind het een verademing om naar Switchfoot te luisteren (en ook naar de soloprojecten van zanger Jon Foreman). Wie een beetje oplet merkt al gauw dat de leden van Switchfoot gelovig zijn, maar het druipt niet van hun teksten af. Mooie liefdesliedjes worden afgewisseld met stampende rock songs en de teksten zijn eerlijk en poëtisch. Anyway, ik vind dit dus erg mooi – zie ook mijn juichende verslagje van het optreden van Switchfoot in de Melkweg eerder dit jaar.

Wat vind ik specifiek mooi aan dit nummer? Mensen zijn geneigd om elkaar de schuld te geven van de rotzooi in de wereld. Kijk, daar gaan we al. Ik schrijf: ‘mensen’ zijn geneigd. Laat ik het iets dichter bij mezelf houden: ik ben geneigd om overal en bij iedereen de schuld te zoeken – behalve bij mezelf. Maar als ik eerlijk ben, komen er uit mijn eigen hoofd en hart ideeën en verlangens voort die – als ik er aan toe geef – destructief zijn voor mezelf en voor de wereld waarin ik leef. En dat probleem moet eerst aangepakt worden voordat ik de rest van de wereld verwijten ga maken of zelfbedachte medicijnen ga voorschrijven… There ain’t no drug. There ain’t no drug. It’s not enough. The sickness is myself!

SWITCHFOOT – MESS OF ME

I am my own affliction
I am my own disease
There ain’t no drug that they could sell
Ah, there ain’t no drug to make me well

There ain’t no drug
There ain’t no drug
There ain’t no drug
It’s not enough
The sickness is myself

I made a mess of me
I wanna get back the rest of me
I’ve made a mess of me
I wanna spend the rest of my life alive

We lock our souls in cages
We hide inside our shells
It’s hard to feed to the ones you love
Oh, when you can’t forgive yourself
Yeah, forgive yourself

There ain’t no drug
There ain’t no drug
There ain’t no drug
The sickness is myself

I made a mess of me
I wanna get back the rest of me
I’ve made a mess of me
I wanna spend the rest of my life alive

I’ve made a mess of me
I wanna reverse this tragedy
I’ve made a mess of me
I wanna spend the rest of my life alive
The rest of my life alive

Ahhhhooo

There ain’t no drug
There ain’t no drug
There ain’t no drug
No drugs to make me well

There ain’t no drug
It’s not enough
I’m breaking up
The sickness is myself
The sickness is myself

I made a mess of me
I wanna get back the rest of me
I’ve made a mess of me
I wanna spend the rest of my life alive

I’ve made a mess of me
I wanna reverse this tragedy
I’ve made a mess of me
I wanna spend the rest of my life alive
The rest of my life alive

Een gedachte over “Switchfoot – Mess Of Me

Zeg iets terug op Vrijspraak

