Wachten op de herfst

De mooiste luchten van het jaar
Een dag nog onverwacht
Met zonlicht als een toegift
Een meisje dat lief lacht
Niets somber dan berichten
Die je al had gehoord
Gemengd met diepe wijsheid
De rijkdom van het Woord

Het wachten valt niet zwaar voor mij
Maar ik sta niet alleen
En voel de pijn en het gemis
Van mensen om mij heen
Hun zuchten van verlichting
Als zuurstof ook voor mij
Een leven als een ademtocht
Het water stroomt voorbij

Wij drijven in de stroming mee
Gaan soms er tegenin
De herfst bewaart nog haar geduld
Maar ik zie het begin
De wind die onze longen vult
Door onze hoofden waait
Een blad dat nu nog hangen blijft
En van de takken zwaait

De zomer zingt nog vrolijk na
En mensen zoals ik
Lachen onbezorgd terug
Geen angst dit ogenblik
Maar ik keek in de ogen
Van een man die wachten moet
Ik gaf hem woorden voor muziek
We weten: het komt goed.

2 gedachten over “Wachten op de herfst

  1. Ja dat is dus echt wel zo, de mooiste luchten heb je in de herfst. Volgend jaar willen we naar Schotland, het zal april of juli worden, ik hoop voor de luchten april hihihi. Maakt me niet uit of het dan koud is, daar kun je je naar kleden.

    Hele mooie blog heb je
    Fijne zondag
    Patricia

  2. “Ik gaf hem woorden voor muziek” … da’s een mooie, Paul. Dat kan een levensmotto, c.q. opdracht zijn. Geeft ook de breedte aan van hoe belangrijk jij (ook de lezer!) bent!
    Ik ga met jou samen de herfst in…..

    Groet,
    Rob

Zeg iets terug op Vrijspraak

