The best camera is the one that’s with you

Dat las ik zojuist op 10 Essential Websites for iPhone Photographers en het is helemaal waar. Sinds ik een iPhone bij me draag maak ik vaak snapshots. De kwaliteit van die foto’s is niet geweldig, maar toch valt het resultaat me vaak mee. Point and shoot! Soms levert de beperkte kwaliteit verrassende foto’s op en ik heb nu zelfs een app geïnstalleerd die low-res foto’s met grappige retro-verkleuringen oplevert: Hipstamatic.

Over het algemeen sleep ik ook een echte camera mee in m’n rugzak. Je weet maar nooit wat je onderweg tegenkomt en ik vind het gewoon leuk om tussen de bedrijven door wat plaatjes te schieten. Vandaag bijvoorbeeld, terwijl het nou niet bepaald mooi ‘fotoweer’ was. De foto’s in deze blogpost maakte ik onderweg van Alphen aan den Rijn naar Hoofddorp. Gisteren maakte ik rond mijn huis wat herfstfoto’s – die staan op m’n fotoblog, kijk zelf maar even.

4 gedachten over “The best camera is the one that’s with you

  1. Roest het palet in rust
    gebladderd door zuurstof gevreten
    ijzerenheinig door tijd en weer gedraaid
    geëmailleerde kleurenvlam
    op zweet en arbeid gestaald
    op kracht van moer en bout
    knijp ik mijn ogen tot spleten
    zie ik bollenvelden wuiven
    als de één het land verbouwt
    en de ander verterend
    de kracht is vergeten

  2. Ik ben zelf veel bezig met fotografie en ook met dichten en andere schrijfvormen, dit zijn zeker weten prachtige foto’s en het gedicht als reactie erg mooi. Geeft mij zeker inspiratie voor mijn eigen foto’s en gedichten.

Zeg iets terug op Vrijspraak

