Sandy Dane Festival

Gisteravond met m’n oudste dochter (Sosha) naar Almere gereden om het Sandy Dane Festival mee te maken. Via Twitter kwam ik deze Nederlandse zangeres op het spoor en tijdens ons verblijf in Frankrijk afgelopen zomer was haar One Way Ticket onze eigen vakantiehit!

Leuk om Sandy in haar woonplaats te ontmoeten en live van haar mooie muziek te kunnen genieten! Ik vind het ook mooi dat ze het podium aanbiedt aan aanstormend talent en dat er een leuke variatie in het programma zat.

De band van Norman Kapoyos vond ik heel goed, strakke, funky muziek met veel beleving gespeeld. Singer-songwriter Florian Wolff was voor mij persoonlijk de ontdekking van de avond – ik vind hem echt fatastisch – zeker als je bedenkt dat hij in z’n eentje op het podium staat (althans, dit keer, want ik begreep dat hij ook vaak met een band speelt) en moeiteloos de aandacht gevangen houdt. Daar gaan we meer van horen! De slotact, Want Want, was voor mij ook onbekend. Fokko Mellema, een grappige zanger en tekstschrijver zorgde aan het eind van de avond nog voor hilariteit door tijdens een van de spetterende songs z’n bril te verliezen. Iedereen zocht behulpzaam mee op en rond het podium, inclusief de zanger – maar die kon waarschijnlijk iets minder goed zien… – tot toestenist Bob Boeve de bril onder zijn keyboards zag liggen. Rock & Roll!

Hieronder wat foto’s en muziekclips die ik van YouTube gepikt heb. Het valt niet mee (voor mij) om zonder flits mooie plaatjes te schieten, maar ik stond dichtbij het podium en heb m’n best gedaan. Ik heb bovendien niet de hele tijd foto’s gemaakt, want ik kwam voor de muziek! En laat ik dit niet vergeten: ook heel leuk om een avondje met mijn muzikale dochter op stap te zijn!

Zeg iets terug op Vrijspraak

