Lege stoelen

In een kerk te Mechelen maakte ik deze foto’s. Lege stoelen – waaronder gebedsstoelen. Een donkere kerk, maar wel een kerk waar je overdag binnen kunt lopen. Ik moest wennen aan de sombere sfeer, maar ontdekte toch veel schoonheid toen mijn ogen aan deze ruimte gewend waren.

Vandaag zag ik zo’n knielstoel in een restaurant staan. Als decoratief object, niet voor gebed (al stond er niet bij dat dit verboden was). Vraag me af hoe je nu precies van zo’n stoel gebruik maakt in combinatie met dat kleine krukje. Erg comfortabel lijkt het me niet.

2 gedachten over “Lege stoelen

  1. Hout op hout
    een woud van zitten
    blijven is niet altijd staan
    op de drempel van de luister
    naar het zwijgen van het wachten
    op een God die onze naam
    kent geen grenzen aan het horen
    van onze stem een open geest
    die waait door alle stormen
    tintelt warmte in de kou en
    hout op hout de stilte
    en ik ga daar maar zitten
    voor die God en ook voor jou

Zeg iets terug op Vrijspraak

