Mooie waanzin

Galleries Lafayette – je moet er een keer geweest zijn. Tenminste, dat vinden wij. Ik ben met Lydia een paar minuten binnen deze buzzende Parijse Bijenkorf geweest en we waren blij dat we weer buiten stonden. Ik schoot wat plaatjes van de koepel en de gigantische fake kerstboom met decoraties en verbaasde me over de mensen die zich staan te verdringen om te veel te mogen betalen voor te exclusieve producten. Maar ja, vrijheid blijheid. En buiten was de waanzin ook bijna niet in bedwang te houden.

Het verkeer komt hier van alle kanten en er is een drukke oversteekplaats voor voetgangers. Ik hoorde van een afstand een geluid dat nog het best te beschrijven is als een demonstratie van protesterende voetbalscheidsrechters. Maar de vrolijke fluiters bleken verkeersregelaars te zijn. Al fluitend probeerden zij de mensenmassa én het autoverkeer in goede banen te leiden. Ga er maar aan staan. Er staan hekken langs het trottoir, maar evengoed proberen mensen over de autoweg een stukje af te snijden. Ik zag hoe enkele meisjes daarbij bijna van de sokken werden gereden. En ondertussen speelde de Parijse afdeling van het Leger des Heils een kerstmuziekje. Gezellig.

Hieronder een clipje en een slideshow met wat foto’s die ik maakte in Galleries Lafayette. Daaronder de drukte bij het zebrapad.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Zeg iets terug op Vrijspraak

