Decemberrrrrr

Vrieskou? Sneeuw en ijs? Bring it on. Ik heb geen probleem met kou, want je kunt laag over laag warme kleren aandoen. Ik snap wel dat het voor sommige mensen minder aangenaam is, maar in een koude decembermaand voel ik me prima. Zolang de knisperende sneeuw mooi blijft liggen en het winterlicht laag door de wolken en de bomen breekt ben ik happy. Als sneeuw verandert in grijze blubber ben ik minder blij – maar ook dat hoort bij de winter. Gisteren heb ik stevige wandelschoenen gekocht (mijn vorige wandelschoenen bleken niet langer waterdicht te zijn…) en ik ben naar mijn favoriete plek in mijn woonomgeving gegaan: de Toolenburgplas. Even genieten en plaatjes schieten. ’s Avonds met vrouw en kinderen lekker en gezellig gegeten bij restaurant Lieveling – nog ter gelegenheid van mijn verjaardag. Wat wil een mens nog meer in deze witte maand decemberrrrrr?

Hieronder nog wat meer foto’s. Klik op de afbeeldingen voor grotere weergave. 

3 gedachten over “Decemberrrrrr

    1. Dank je! Ik had zo’n plezier om die man die brood stond te gooien. Hij zei: “Als de ganzen vinden dat het te lang duurt, gaan ze in mijn benen pikken”. Kijk, dan ben je dus een goed mens: uitdelen en gewoon doorgaan als je in de benen gepikt wordt 😉

  1. Bij “Cold Horizons” … Horizonnen in de kou:

    Levenslijnen door seizoenen
    trekken onze paden de elementen door
    van geweest zijn, zijn en worden
    ongekend kwetsbaar en voortdurend
    repeterende wekker van bestaan
    Slijtend aan onszelf en
    eroderend aan ons zoeken
    steeds een perspectief verwijderd
    van het vergezicht te gaan

    Telkens opgestaan vertrouwen
    dan weer struikelen
    over wortels van weleer
    in onvergeten woorden
    zakken voeten in de sneeuw
    Onbegrepen en aanwezig
    steeds weer einders na de rouw
    genade gegeven verder trekken
    naar horizonnen in de kou

Zeg iets terug op Vrijspraak

