Geloven in de stad: column en interview

Voor Geloven in de stad schrijf ik af en toe een column – een eervolle taak die ik begin 2009 van Jos Douma mocht overnemen. Norman Viss is de andere columnist van het Infobulletin. Haarlem is mijn stad, ik houd van deze plaats en van de mensen die er wonen. En het is mooi om te zien hoe de kerken van Haarlem elkaar hebben gevonden, mede door jarenlange inzet en enthousiasme van Hans Luttik die een echte motor achter interkerkelijke samenwerking is. Het is goed als mensen over verschillen heen willen stappen en actief op zoek gaan naar wat samenbindt. Er is te veel verdeeldheid, te veel gezeur, te veel gelijkhebberigheid in de wereld. In onze eigen woon- en werkomgeving kunnen we daar iets tegen ondernemen. Gewoon door elkaar op te zoeken, door muren heen te breken, vrienden te maken: binnen en buiten de kerk. Als  je hier klikt kun je de PDF lezen van het Infobulletin waarin o.a. mijn column en een kort interview staan.

Zeg iets terug op Vrijspraak

