Wandelen door de Sleutelstad

Nieuwjaarsdag: ik heb zin om lekker naar buiten te gaan en een flink stuk te wandelen. Pas bij het treinstation van Hoofddorp besluit ik wat ik ga doen. Het wordt dus Leiden. En ik heb geluk, want de hemel is volgelopen met schapenwolken. Dat levert meestal wel leuke foto’s op. Oordeel zelf. En oh ja, ik wil dit jaar een tweet-up in Leiden organiseren met stadswandeling. Een aardige tweep heeft een boekje geschreven over Leiden en stuurt me dit nog toe. I will keep you posted. Hashtag zal zijn: #sleutelstad Laat me weten of je mee wilt, ik weet nog niet wanneer. Dit jaar, dat wel. 😉
Klik op de foto’s voor grotere weergave. Ik schreef ooit over De Burcht op m’n oude blog (Engelstalig).

3 gedachten over “Wandelen door de Sleutelstad

  1. Leiden is een boeiende stad. De laatste keer dat ik er was, volgde ik er met mijn dochter een college in die beroemde natuurkundezaal van nu de rechtenfaculteit.
    Als kind bezocht ik er twee concertreeksen voor scholieren in één jaar tegelijk. Beethovencycles e.d. De musea, de kerken en de Lakenhal, allemaal wonderschoon. Ik ocht er mijn eerste christelijke boeken bij ‘De Schatkamer’ en natuurlijk mijn eerste vioolboeken, van de Franse grootmeester Crickboom. O ja, heb er ook nog vier jaar op school gezeten. Tjonge zeg, wat een sentiment hier tentoongesteld…
    Je foto’s zijn weer zinderend mooi Paul. Of ik mee kan gaan weet ik (nog) niet, maar jullie zullen er vast een hele leuke dag aan beleven.

Zeg iets terug op Vrijspraak

