Wie schrijft hier een passend gedicht bij? “Fietstunnel”

Ik maakte deze foto in een Utrechts fietstunneltje. Wie neemt de uitdaging aan om er een gedicht(je) bij te schrijven? Laat maar achter in de comments. Ik heb de foto ‘tunnelvisie’ genoemd, maar daar hoef je je niet door te laten beïnvloeden. Klik op de afbeelding voor grotere weergave.

Voel je vrij om de foto op je eigen blog te plaatsen wanneer je ‘m daar in combinatie met je gedicht wilt weergeven. Je mag de foto ook bewerken – als je maar even linkt naar deze blogpost en hier een comment achterlaat.

14 gedachten over “Wie schrijft hier een passend gedicht bij? “Fietstunnel”

  1. Tunnelvisie

    Aan het einde is geen licht
    hoe kun je dan denken,
    je leven op die God gericht
    aan een hoopvol uitzicht?
    Jij hoopt op dingen die ik niet ken
    en wat ik niet zie dat is er niet
    krassen op de muur en ik ben
    bang voor het einde van het lied.
    Dezelfde tunnel, hetzelfde zicht,
    fietsend alleen en in het midden.
    Ik zie duisternis en jij ziet licht
    Ik fiets alleen, wil je voor me bidden?

  2. Hoop op Natte Dagen

    Hollandse Meesters,
    een Stille Dood gestorven.

    Verlepte Urbanisatie,
    in Felle Kleuren vervat.

    Zo verzwakt zij nu is,
    een Eenzame Fietster.

    Haar reisdoel hoopt zij,
    is Hemels Licht aan het eind.

  3. Rijdend uit het tegenlicht
    Blijf je beschut zo sturen
    Je houdt jezelf in evenwicht
    Bewegend tussen muren

    Je voeten malen rustig door
    Beschermd ben je nog wel
    De hemel blijft een vergezicht
    Het licht lijkt hier zo hel

    Jij aarzelt wat, ik sta hier maar
    En vang je in mijn lens
    Passeer gerust en zonder angst
    Voor mij, een kwetsbaar mens.

  4. De zangeres fietst gefocust door de tunnel naar Ede
    Hopend op winst in een megagroots optreden
    Dat ze over de rug van de minsten
    Haar prijs zal gaan winnen…
    Tunnelvisie gaat niet samen met waarheden.

    Naar aanleiding van #TVOH en #bloodsweat&luxuries tegelijk op TV.

  5. Als je visie als een tunnel wordt
    En het je dus aan gezondheid schort

    Als je hersens het verdomd goed doen
    En als je terugdenkt aan het toen

    Toen je ogen het nog wel deden
    En donkere ruimtes niet werden vermeden

    Toen de wereld aan je voeten lag
    Omdat je nog niet in een tunnelvisie zag

    Durfde je toen wel aan de toekomst te denken
    Wat het leven je allemaal zou schenken

    Durfde je toen wel vooruit te kijken naar het licht
    Had je toen nog wel volledig zicht

    En je weet niet wat de toekomst brengt,
    Omdat die je misschien wel een donkere tunnel schenkt.

    En nu het langszaam donker wordt zo naar het einde toe
    Ben je de zoektocht dan nu moe?

  6. A thousand human hands,
    working over time
    paint and scrape and paint again
    create something adequately interesting
    and momentarily diverting.

    But eventually we return to the natural world. Always happens.

    A simple shaft of light
    warm, luminous, graceful
    a mere gesture by our creator God
    illuminates one tiny tree
    a gesture by our creator God
    bending to a shallow stream
    a gesture by our creator God
    below a sky of roiling clouds
    a gesture by our creator God.

    It’s enough to make you give up painting.

  7. Was elke tunnel in mijn leven zo donker?
    Ik heb het nooit geweten.
    Of ben ik het soms vergeten?
    Was de laatste alweer zo’n tijd terug?

    Je weet dat aan het einde van de tunnel
    Het beloofde licht er weer zal zijn
    Je verlost bent van de zeurende pijn
    En enkel rest een diepe zucht

    Maar deze tunnel is zo lang
    Het einde komt maar niet in zicht
    Is deze tunnel soms gesloten? Dicht?
    Ik wil nu alleen nog maar op de vlucht

  8. Rembrand of Vanrijn
    zou je zie gezien hebben met een spuitbus?
    De nachtwacht was een hele klus terwijl dit
    misschien gedaan is een vlag van kreatiefiteit

    Waar het toe leidt,dat het morgen weer is overgeschilderd?
    Hopelijk door iemand die oog heeft voor de kunt ervan,
    anders wordt het werk beklad met diverse leuzen
    of wordt het schoon gespoten en begint het weer van voor af aan.

Zeg iets terug op Vrijspraak

