Uitdaging voor de dichters en schrijvers onder ons… Doe mee!

Deze slapende man zag ik op een vliegveld ergens in het buitenland. Ik móest deze foto maken en heb eerlijk gezegd geen toestemming gevraagd (je wilt iemand immers niet zomaar wakker maken…)

Maar nu… Klik op die foto. Laat het beeld eens op je inwerken. En als je dat talent hebt: schrijf er een gedicht of een gedachte over op in de comments. Vind ik leuk! Overigens, een kort verhaal vind ik ook prachtig. Neem de foto over, link terug en laat in de comments weten wat je ermee gedaan hebt. Succes.

18 gedachten over “Uitdaging voor de dichters en schrijvers onder ons… Doe mee!

  1. Er was eens een man uit Bagdad
    die ’s nacht slecht geslapen had
    hij zette zijn reis naar Amsterdam voort
    maar had zijn vlucht omroep niet gehoord
    waardoor hij snurkend verder sliep in het gangpad

  2. HEMELBESTORMER

    geronk stijgt op
    voeten van de grond
    lui achterover
    zo kom je los
    en bestorm je de hemel

    ontspannen in werkpak
    droom je weg
    belastingvrij
    en ook nog fijn
    in de baas z’n tijd

  3. wachten
    rust
    smachten
    lust
    naar gedachten
    en ik vloog
    hemels breed
    meters hoog
    en ik weet
    wat het is
    in het leven
    waar ik echt naar zal streven

  4. Ooit geprobeerd te zijn wie je wil zijn?
    Ga door en je zult vinden wat je bent.
    Je leven lang heb je voor je om te zoeken wie je bent.
    En het leven gunt je deze kans.
    Wees wie je wil zijn, ook al vergt het je hele leven.

    1. wie je werkelijk bent is nooit
      geboren en zal nooit sterven

      laat degene die je denkt te zijn
      los, en wordt degene die je
      altijd bent geweest

  5. Niet wetend,
    wat anderen denken.
    Zonder te spreken,
    iemand aandacht schenken.
    Rustend, zonder enige zorgen,
    wachtend op de dag van morgen!

  6. Ik vroeg eens in een boekenhandel naar een boek van Marc De Bel.
    De boekverkoper keek me aan en hij zij: ‘Die ken ik wel…
    Maar de boeken van die schrijver , waar heb ik ze geklasseerd ?
    Wacht eens even ik heb het op een klein papiertje genoteerd:

    De katten van kruisem die vind je in het vak biologie,
    de beha boomhut vind je bij de luxelingerie,
    de fautenkampioene is ook nog steeds te koop
    en hier vooraan ligt blinker en de bakvisbioscoop.
    De monsters van frankenzwein , een thriller van formaat,
    ligt er niet omdat hij in de etalage staat,
    Het ‘ei’ van oom trotter is al weken uitverkocht,
    maar zeg me eens de titel van het werkje dat u zocht.

    De kracht van ajajatsoe , zotte klaas en zwarte miet
    of was het nikkie nikkel , ik herinner het me niet.
    De titel die ontschiet mij nu , maar één ding weet ik wel,
    de schrijver van het boek was ongetwijfeld Marc De Bel.

    De boekverkoper zei me , en hij klonk vrij negatief:
    ‘maar jongen toch , zo komt gij nooit aan uw gerief’
    ik wil wel helpen zoeken maar ik geef uw weinig kans
    want hij schreef ongeveer evenveel boeken als
    pakweg de Gentse schrijver ‘Herman Brusselmans’ .
    Ik liep radeloos de winkel rond , het werd me echt teveel
    ‘Blauwe snoepjes’ , ‘De zusjes Kriegel’ en ‘het bag-bag juweel’
    en plots dacht ik bij mezelf : ik heb lang genoeg gezocht,
    en toen heb ik de zeven boek van ‘Harry Potter’ gekocht.

    Meer? http://vannieuwenhove.wordpress.com

  7. even helemaal nergens
    nergens helemaal
    een reiziger naar ergens
    op een bladzijde van het verhaal
    even iets en overal
    en overal iets weer
    heen en weer en bladeren
    dromend tijd en wederkeer
    even blijven en dan gaan
    gaan naar waar hij blijven wil
    waar is wie er van hem houdt
    even spannend even stil
    .
    .
    PS. Wat een leuke gedichten staan er zo verzameld!!

  8. Als je hoofd vol gedachten zit
    En het einde van de rit
    Is nog lang niet in zicht

    Dan leg ik mijzelf neer
    En als een echte heer
    Hang ik mijn jasje op

    Als ik dan zo lig te zijn
    Wat is het dan toch fijn
    Dat er dichters en schrijvers zijn.

  9. het is net iets te laat :$ maarja, hier istie dan 😛

    Na lang rijzen van hier tot daar,
    kwam ik in een zitplaats terecht in alkmaar.
    Ik nam plaats om te gaan zitten,
    maar blijkbaar ben ik blijven pitten.
    ~
    Ik ben gaan surfen op internet,
    en kwam opeens bij deze foto terecht.
    duizend woorden verschenen in m’n hoofd,
    en heb er een paar opgeschreven zodat je het gelooft.
    ~

    xx, Janis Di Dato ❤

  10. Ik draag mijn hoofd,
    het liefst dichtbij mijn voeten.
    Zo laag bij de grond,
    ben ik,
    tenminste tussen mijn naasten.

    Want met mijn oren en ogen dicht,
    wordt mijn geweten gesust.
    Dan draag ik mijn voeten
    niet, ze liggen
    vastgezet op mijn bagage.

Zeg iets terug op Vrijspraak

