Kloosterbeeld

ik heb het tafeltje verplaatst
en kijk nu wat omhoog
wees gegroet, gij vrome icoon
fijn dat u mij verdraagt

dit is een plek voor mannen
met kaalgeschoren kruinen
niet voor een umbro hoody
nikon, iphone, hp probook

hier horen pennen te krassen
op perkamenten rollen
hier zou iemand met rozenkrans
eerbiedig moeten bidden

maar ik twitter en blog
voel me toch
zeer verwant
en heel even
prima thuis

5 gedachten over “Kloosterbeeld

  1. Hoe lang zit je er of is het alleen vandaag? Wel respect. Als ik er zou zitten zou ik me heel erg gaan zitten irriteren aan stilte, klinkt wel als een uitdaging.

    1. Maar voor 24 uur. Met intensieve gesprekken en ontmoetingen en af en toe (nu bijvoorbeeld) een rustig moment. Er zijn mensen uit allerlei kerken en organisaties, allemaal met het verlangen naar meer eenheid. Mooie gesprekken en ontmoetingen. Maar het zou niet verkeerd zijn als er wat meer jongeren en vrouwen bij zouden zijn. Dus volgende keer, Stella, dan moet jij toch echt mee om de stem van de volgende generatie te vertolken 😉

      1. Aha, op die manier. Nou, dat klinkt eigenlijk niet zo klooster-achtig. Althans, mijn moeder die had zich laatst nog opgegeven voor een weekend daar in April. Inclusief vasten en totale afzondering. Aparte zaak maar goed om te onthaasten in je drukke bestaan.

        Haha, nou vooruit dan maar. Wel zonder laptop.. Zou mijn generatie daar dankbaar voor zijn denk je? Ik denk dat ze me voor gek verklaren.

        1. Voor gek verklaren – ach, daar zijn we toch zo langzamerhand wel aan gewend?
          Serieus, ik miste de stem van jongeren en vrouwen. Ze waren er wel, maar zwaar ondervertegenwoordigd.

Zeg iets terug op Vrijspraak

