Onhandige Jezus

ik zag jezus staan
nou ja, hij was het niet
maar toch weer sprekend wel
nietszeggend en onhandig
zoals ik hem
niet ken

hij stond verstijfd
en ik keek hoog
tegen hem op
verlegen om woorden
pijnlijk geraakt

urenlang geluisterd
verdobbelde mantel
gebroken lichaam
verscheurd gebed

geen woord trof mij
als dit beeld

aan zijn voeten
de eerste bloemen
het is nog altijd waar

je was er net op tijd
zegt de man van het klooster
zijn handen worden binnenkort
weer aangezet

11 gedachten over “Onhandige Jezus

  1. Beste Paul.

    Jouw gedachten zo mooi gevangen in dit gedicht.
    In april ga ik naar dit klooster.Mijn eerste kloosterervaring!
    Wie weet mag ik dan dit beeld zien met handen.
    Maar ook inderdaad de gedachte: zouden ook wijzelf Zijn handen
    mogen zijn?!

    hartelijke groet

Zeg iets terug op Vrijspraak

