Een groene engel in de stad

In mijn vorige blogpost liet ik al een foto zien. Stella was benieuwd naar het verhaal achter de groene engel, maar ik moest haar het antwoord schuldig blijven. Deze week had ik veel te doen en heb ik allerlei indrukken opgedaan. Op de een of andere manier moeten al die impulsen weer een weg naar buiten vinden – daar is dit blog óók voor bedoeld. Ik hoop dat jullie mijn mededeelzaamheid en expressiedrang begrijpen en waarderen.

Wat is het verhaal? Stella googelde zelf even en stuurde me deze link.

Op 13 juni 2010 daalde een engel op de Grote Markt van Zwolle neer. Sindsdien staat hij daar, een geruststellende groene reus in een net pak, zijn vleugels werkloos aan zijn schouders. Wat voor engel het is, vermoeden we pas als we de Zwolse Michaelkerk achter hem zien. Het is dus Aartsengel Michael. Hij is, kortgezegd, thuisgekomen.

De engel is opgebouwd uit 3 cm dikke glasplaten. De maker is Herman Lamers en op zijn site kun je onder het kopje ‘actueel’ de glazen engel bewonderen. Grappig om te zien dat Michael een pak draagt en het lijkt erop dat hij als een soort bodyguard een oogje op de stad houdt. Dat vind ik wel een mooie gedachte…

Een gedachte over “Een groene engel in de stad

  1. Waar foto’s al niet toe kunnen leiden. Zeker de moeite waard om een keer in het echt te bekijken, en wat ik ook grappig vind is dat de engel geen gewaad draagt maar in een pak de wacht staat te houden.

Zeg iets terug op Vrijspraak

