Jezus is weer onder de mensen > the Passion Gouda

Gisteravond heb ik genoten van The Passion in Gouda. Veel indrukken moet ik nog verwerken in woorden, maar eerst deel ik maar wat van de beelden… Als je het niet gezien hebt: kijk bij uitzending gemist – het is zeer de moeite waard.
Ik vind het fantastisch dat EO, RKK, PKN en NBG samen hebben gewerkt bij dit grootse evenement. Met bekende artiesten en Nederlandstalige populaire nummers komt het verhaal van Jezus heel dichtbij. Ik denk dat het goed is dat Jezus het onderwerp van gesprek is en dat we techniek en media gebruiken om Hem weer onder de mensen te brengen. De lijdensgeschiedenis van Jezus is vaak op plechtige wijze in beeld gebracht, verwoord en bezongen, maar voor onze tijd zou ik geen betere manier weten om zoveel mensen te betrekken bij het verhaal van Jezus’ dood en opstanding. Van allerlei kanten hoorde ik ook wel wat moeite en bezwaren, maar ik ben vooral blij en enthousiast over The Passion. Geniet even mee van de foto’s… en laat gerust een comment achter.

4 gedachten over “Jezus is weer onder de mensen > the Passion Gouda

    1. Scherp, Jeroen! Haha. Nee, ik was er wél bij! (Ik zal het niet 3x ontkennen, maar begin toch met ‘Nee’ om je tegemoet te komen). 😉

  1. Samen met mijn kinderen van 16,12,11 en 7 jaar naar the Passion gekeken. We vonden het alle 5 heel erg indrukwekkend en waren opvallend stil toen het afgelopen was. Prachtige live-TV!!!!

    1. Ik zit nu te luisteren naar Uitzending Gemist. Heb het vannacht (tijdens het verwerken van mijn foto’s en het schrijven van dit blog) ook terug gezien (geluisterd, vooral). Ben er erg van onder de indruk. Dank voor je reactie en goede Pasen (ook voor anderen die hier komen en/of een reactie achterlaten!)

Zeg iets terug op Vrijspraak

