Petrus’ Pasen

mijn grote mond, ach had ik maar
niet steeds mijn eigen antwoord klaar
je hebt me uit mijn val gered
me stevig op mijn plaats gezet

satan ga achter mij

je vroeg me of ik weg wou gaan
maar ik bleef liever naast je staan
hoe zou het zijn, waar moest ik heen
de waarheid dat ben jij alleen

niets anders maakt mij vrij

ik volg ze al vanaf het strand
je sporen door een eenzaam land
jouw woorden klonken in de stad
de mensen heb je liefgehad

geen hart was ooit zo groot

je hebt me vaak versteld doen staan
geen tegenstander kon jou aan
zelfs wind en water werkten mee
ik stapte op de woeste zee

al was ik als de dood

ik heb voor jou het zwaard gepakt
een oor heb ik eraf gehakt
ik heb je als mijn heer erkend
me driemaal van je afgewend

wat was ik vreselijk laf

nu kom ik hijgend aangesneld
het goede nieuws is mij verteld
de steen is zomaar weggehaald
en iemand heeft de prijs betaald

ik zie je lege graf

Speciaal geschreven voor Renze Klamer die mij alleen moet blijven volgen zolang ik Jezus volg. Het schilderij is gemaakt door Eugene Burnand (1850-1921) die meesterlijk Johannes en Petrus afbeeldde die samen naar het lege graf van hun Heer rennen.

7 gedachten over “Petrus’ Pasen

Zeg iets terug op Vrijspraak

