Een nieuw hoogtepunt voor Londen: The Shard

Tijdens mijn bezoek aan Engeland afgelopen maand vielen me de bouwwerkzaamheden op aan een nieuwe toren die in hartje Londen wordt gebouwd. De toren heet The Shard (de scherf) of London Bridge Tower. Vanuit verschillende hoeken heb ik dit gebouw bekeken en gefotografeerd – het ziet er naar uit dat dit een nieuw en spectaculair hoogtepunt wordt in de skyline van de Britse hoofdstad. Met een hoogte van 310 meter zal deze wolkenkrabber het hoogste gebouw van de Europese Unie zijn. De buitenkant wordt geheel uit glas opgetrokken en het uitzicht uit de toren zal denk ik adembenemend zijn. De oplevering is gepland in 2012 – misschien niet geheel toevallig het jaar waarin in Londen de Olympische Spelen worden gehouden. Groot Brittannië geeft met deze hoogbouw een nieuw visitekaartje af. Hieronder wat foto’s die ik maakte in de buurt van de toren. Eerlijk gezegd vind ik dat het zicht op de beroemde London Bridge er niet fraaier op geworden is, maar misschien moet ik wachten tot de toren af is? Kijk even hier hoe het gaat worden.


Zie ook deze blogpost: ik houd van hoogbouw.

Een gedachte over “Een nieuw hoogtepunt voor Londen: The Shard

Zeg iets terug op Vrijspraak

