Tweetup #Wemay in Biesbosch / Dordrecht

Gisteren kwamen een aantal vrienden die elkaar via Twitter hebben leren kennen bijeen in Dordrecht. Het initiatief werd genomen door deze mevrouw en deze mejuffrouw die er samen een mooie dag van hebben gemaakt.

Op Twitter blijf je vaak een beetje in de buurt hangen van mensen waar je een ‘klik mee hebt’ (dat is in het dagelijks leven niet anders) en vaak komt dat door dingen die je met elkaar gemeenschappelijk hebt. Maar persoonlijk vind ik juist de verschillen tussen mensen interessant

Fudge met druiven

Het weer werkte mee – het ging pas regenen toen we ’s avonds lekker binnen zaten en/of naar huis reden – en we konden genieten van een tochtje met de fluisterboot (naar verluidt mag je in zo’n boot niet luid spreken), een picknick (fudge met druiven – om maar eens iets bijzonders te noemen) en een afsluitend, gezellig etentje in de sfeervolle Villa Augustus – zie ook de foto’s die ik buiten maakte.

Heb je op Twitter de tweets over deze bijeenkomst gemist? Aarzelde je om aan te geven dat je wel mee wilde gaan? Grijp dan je kans, want er komen nog meer tweet-ups. Eind juni willen we naar Gulpen in Limburg, daar zal Irene het initiatief nemen. Zij twittert met een slotje, dus je moet even netjes aanbellen om te zien of ze de deur voor je open wil doen…

Bijzonder

Hieronder wat impressies in beeld. Op de blogs van aanwezige tweeps zul je bijzondere nabeschouwingen aantreffen – een kwestie van aansluiting zoeken op Twitter… We gaan niet elk gesprek wereldkundig maken (zo interessant en mededeelzaam zijn we nou ook weer niet), maar neem van mij aan dat we leuke gesprekken hadden en dat het opnieuw bijzonder is om mensen te ontmoeten die je ‘slechts via sociale media’ hebt leren kennen. Ik merk steeds vaker dat de indrukken die je van iemand opdoet op Twitter aardig overeen komen met de persoon in real life. Het hangt natuurlijk af van je karakter en de wijze waarop je met elkaar in gesprek gaat, maar mensen die denken dat Twitter maar een beetje oppervlakkig geklets is, hebben een merkwaardig beeld van dit boeiende medium en/of ze volgen de verkeerde mensen…

Niets mis met small talk

Op Twitter blijf je vaak een beetje in de buurt hangen van mensen waar je een ‘klik mee hebt’ (dat is in het dagelijks leven niet anders) en vaak komt dat door dingen die je met elkaar gemeenschappelijk hebt. Maar persoonlijk vind ik juist de verschillen tussen mensen interessant. Natuurlijk, er worden veel triviale dingen meegedeeld – en dat noemen we small talk in de gewone alledaagse omgang – maar zowel boven als onder water (DM) merk ik dat er mooie gedachten worden gedeeld. Mensen bemoedigen elkaar, troosten elkaar, lachen samen en breiden hun kennis en kennissenkring uit. Niet iedereen hoeft zo enthousiast te zijn over Twitter als ik (into Twitter since 2007), maar ik vind het wel grappig om te zien dat mensen die eerst hun schouders ophaalden, of wat schamper deden, toch steeds meer ontdekken hoe leuk en nuttig deze manier van communiceren is. Vooral als het ertoe leidt dat je mensen van vlees en bloed ook werkelijk in 3D ontmoet! Extra leuk dat ik mijn eigen lieve Lydia en schoonzus Alma kon overtuigen om mee te gaan. “Maar ik ga niet twitteren”, meldde Lydia aan het eind van de avond nog. Oké, oké, dan twitter ik wel voor twee.

Met dank aan allen die zich voor deze ontmoeting hebben ingespannen, speciaal ook dank aan Ronald en Sabien voor hun gastvrijheid – ook later op de avond. Tot volgende keer!

15 gedachten over “Tweetup #Wemay in Biesbosch / Dordrecht

  1. Ha die Paul,

    Geen woord teveel gezegd hoor! Het was echt een superdag. Je hebt er een fraai verslag van gemaakt! Mag ik een paar foto’s van jou gebruiken voor mijn blog!

    Fijne avond!

    Lieve groet
    Alma

  2. Beste Paul, Dank voor je mooie verslag van deze dag (mooi in woord én beeld!). Voelde heel goed om met zulke mooie mensen samen te zijn! Bijzondere mensen, die ik anders (zonder twitter) wellicht nooit had ontmoet. De voorpret van het organiseren en de dag zelf: voor herhaling vatbaar! 🙂 Lieve groet voor jou en Lydia (en alle andere Wemay-maatjes), Sabien

  3. Geweldig!! Had er idd graag bij willen (nog geen km van ons vandaan) maar wij hadden juist weer een familie feestje in het hoge noorden!
    Ben het eens met je Twitter visie! Ik vind het ook tof om op deze manier dingen te kunnen delen! Dus… Wie weet..

    Zal ook eens wat vaart maken met het lezen van het boek van Jenna Lucado en je mijn bevindingen mailen..Sorry!
    Blessings!

  4. Het was een mooie dag. Ik kijk wel erg serieus op de foto’s, zeg. Ik heb toch heel wat gelachen, herinner ik me…

  5. Leuke foto’s Paul!

    Toch maar eens bij Villa Augustus gaan kijken. Dat is al snel 500 meter van m’n huis vandaan.

    1. Hemelsbreed waarschijnlijk? Je moet nog wel het voetveer of de brug nemen, toch? Ga je dan nog 500 m verder dan zit je bij ons.

  6. Wat een leuk verslag. Wie weet kom ik ook ooit eens meedoen bij een volgende editie.
    Je mening over twitter kan ik wel onderschrijven. Voor mij is er via twitter een hele wereld opengegaan terwijl ik het eerst vette onzin vond. 🙂

  7. ikzelf twitter niet maar zit wel op netlog maar ook daar ondtek ik dat het meer is dan zomaar wat geklets over koetjes en kalfjes
    ja ik leerde ook al vele mensen kennen boeiende mensen dus wie zegt dat netlog twitter of andere sits enkel maar bestaan om wat gezever zouden moeten hun mening herzien

  8. Paul,

    Je hebt dus wederom ontdekt hoe leuk het eiland alhier is. Villa Augustus is inderdaad heel leuk. Voor een volgende keer adviseer ik koffie/thee te gaan drinken bij Fluitekruid (Kop van het Land)of in de Waterjuffer (in de watertoren van Dubbeldam)

  9. @Peter vd S 500 meter hemelsbreed inderdaad. De harde realiteit is dat het toch al snel zo’n 800 meter lopen is 🙂 http://bit.ly/ioCoYm

    Je bent trouwens een echte Dordtpromotor!
    Een ligfiets huren bij de watertoren in Dubbeldam is ook een aanrader.

Zeg iets terug op Vrijspraak

