Even een weekje stil hier – denk ik… Met Compassion naar Ethiopië

Beste bloglezers. Komende week zal het hier – denk ik – stil zijn, want dan zit ik met een groep zakenmensen en betrokkenen in Ethiopië. We bezoeken diverse projecten van de christelijke hulpverleningsorganisatie Compassion. Denk daarbij aan kinderhuizen, kerken en scholen. Voor mij is het spannend, want ik ben nog nooit in Afrika geweest en ik denk dat de grote verschillen tussen onze rijkdom en de schrijnende armoede daar me niet onberoerd zullen laten. Tegelijkertijd weet ik dat ik naar een grote stad ga (Adis Abeba) in een land waar 85 miljoen mensen wonen. De verschillen ter plaatse zullen dus ook wel groot zijn.

Ik heb de laatste tijd hard gewerkt om thuis en op kantoor de zaken los te kunnen laten, maar helemaal gemakkelijk is dat niet. Ik houd van mijn vrouw en kinderen en ik doe mijn werk met veel plezier en overtuiging. Weggaan en loslaten is niet iets wat ik eenvoudig doe. Maar de kans om naar dit verre land te gaan, mensen te ontmoeten en te zien hoe God ook door zijn kerk heen licht brengt in de duisternis – die wil ik toch ook wel graag aangrijpen. Ik zal een eenvoudig schrijfboekje plus mijn iPhone meenemen – en mijn onafscheidelijke camera. Hopelijk zal ik jullie straks in woord en beeld kunnen bijpraten. Steun het werk van Compassion! Tot later.

Een gedachte over “Even een weekje stil hier – denk ik… Met Compassion naar Ethiopië

  1. Dag lieve Paul,

    Ik wens je samen met de rest van de ploeg, een hele fijne, inspirende en gezegende tijd toe. Wat een ervaring en belevenis zal dit zijn. Hoop de foto’s en verhalen gauw te zien en te horen wanneer je terug bent.

    Lieve groet
    Alma

Zeg iets terug op Vrijspraak

