Handreiking

Poetry please!

4 gedachten over “Handreiking

  1. geen taal heb ik
    wel een hand
    geen woorden
    wel een lach

    een kind was ik
    zo klein als jij
    ik weet het nog

    de jongen
    is niet weg

    nu nog hoog
    straks wel laag
    dan staan wij
    oog in oog

    ik raak niet zomaar
    kinderen aan

    maar door mijn haar
    en op mijn huid

    een kleine hand
    een mooi gebaar

    een bloem, wat graan
    een handjevol
    woordeloos
    geluk

  2. I can see
    the difference
    clearly now

    obvious
    that you
    are not
    the same
    as me

    the colour
    of the skin
    your shadows
    and my light
    your nothing
    and my everything
    your smile
    and my questions
    your innocence
    and my knowing

    it struck me
    as lightning
    that nothing
    is important
    in the light
    of life

    so now I know
    that you and me
    are all
    the same

    children
    of One God

    my nothing
    has no words

    and the gift
    you gave
    to me
    was
    from your heart

    thank You
    Lord
    of All
    for recognizing You
    in all these faces

    to receive
    from open hands
    the gift of nothing

    for returning home
    but never be
    the same
    at all

  3. Uit dezelfde hand geboren
    .
    Uit dezelfde hand geboren
    in dezelfde palm gevat
    onze verhalen zo verschillend
    (afstand tot de aarde identiek)
    de hemel omringt ons allebei
    Onze handen tekenen
    elkaars leven
    zonder waarheid en recht
    keert nooit onze stem
    de levenslijnen het tij

Zeg iets terug op Vrijspraak

