We gaan naar Limburg – en er gaat nog het een en ander gebeuren deze maand… Ga / doe je mee?

Ik ben gauw enthousiast. Maar soms moet ik even alles op een rijtje zetten om alle plannen en activiteiten te kunnen overzien en dubbele afspraken te voorkomen. Deze maand komt er een Contrastnacht in Amsterdam die ik zeker wil meemaken en waar ik iets over / met zachtmoedigheid ga zeggen / doen. Dinsdag 21 juni Amstelhoven, direct naast Hermitage Amsterdam – het wordt een feest, vanaf 17:00 uur! Volg Johannes van den Akker @akkertje en Karel Smouter @KCSmouter omdat ze aardig en interessant zijn en omdat deze coole -theologisch geheel verantwoorde- dudes de Contrastnacht bedacht hebben.

THIS IS MY DESIRE – LOVE WINS

Eind deze maand gaan we het gesprek over Rob Bell en Love Wins aan. Deze bijeenkomst staat op de agenda op woensdagavond 29 juni in het Landelijk Dienstencentrum van de PKN te Utrecht. Meer informatie volgt nog. Dit is de regel: als je Love Wins (A Book About Heaven, Hell, and the Fate of Every Person Who Ever Lived) gelezen hebt mag je actief meepraten – als je er alleen over gehoord hebt ben je ook welkom, maar beperk je dan vooral tot luisteren en vragen stellen. We gaan een paar inleiders vragen om thema’s uit het boek ter discussie te stellen. Het is geen pro- of contrabijeenkomst, we willen gewoon eerlijk nadenken over de vragen die Rob Bell opwerpt omdat we dit belangrijke issues vinden. Johan ter Beek doet nu wat inhoudelijk voorwerk – stay tuned. Oh ja: volg Egbert Oppenhuizen @TweetEgbert en Johan ter Beek @iPadstor op Twitter voor meer informatie over deze bijeenkomst en omdat je hun tweets natuurlijk nooit wilt missen.

De dag daarna mag ik naar Amsterdam om de promotiebijeenkomst van Miranda Klaver @MirandaKlaver bij te wonen (zij zit op Twitter achter slot en grendel maar in real life heeft zij een vrije geest). Miranda is drs in de culturele antropologie en Master in de theologie. Zij promoveert nu bij Sociale Wetenschappen en schreef het academisch proefschrift This is My Desire – A Semiotic Perpspective on Conversion in an Evangelical Seeker Church and a Pentecostal Church in the Netherlands. Ik vind de titel al indrukwekkend maar ga me ook door het hele boek heen werken voor die datum! En ik mag er als gast bij zijn om wat foto’s te maken en mee te vieren. Oh ja, ik ben er trots op dat ik een foto voor de voorkant van Miranda’s meesterwerk mocht leveren – heb ik toch het gevoel dat ik ook iets gewichtigs gedaan heb. 😉

TWEETUP THULL – BE THERE!

Maar eerst is er dan nog de tweetup in het schone Limburg op zaterdag 25 juni. Deze gezellige, informele bijeenkomst van tweeps is georganiseerd door Irene S. Plas; also known as @Limwierde (gelijk Miranda op Twitter met een slotje, dus je moet eerst beleefd aankloppen voor zij de Twitterdeur open doet). Deze datum komt al snel dichtbij en we hopen dat er max. 25 mensen komen – anders wordt het te druk. Er zijn ook kosten aan verbonden – om te beginnen moet je naar Limburg komen en vervoer wordt niet geregeld. Je kunt wel onderling afspreken, natuurlijk. De hashtag is #thull – genoemd naar een van de plaatsen die we gaan bezoeken. Zo ziet het programma er nu uit:

    • Aankomst bij kasteel Hoensbroek: tussen half 10 en 10 uur;
    • Kennismaken en een kop koffie/thee uit de kofferbak tot kwart over 10;
    • Bezoek aan het kasteel: van kwart over 10 tot half 12. Het kasteel is grotendeels toegankelijk gemaakt voor rolstoelers;
    • Mooie wandeltocht langs de Geleenbeek naar de brouwerij in Thull. Voor sommigen die mee willen, kan dit te zwaar zijn, wegens lichamelijk ongemak. Zij kunnen met de auto naar de brouwerij.
    • Aankomst bij de brouwerij om half 1. Ontvangst en rondleiding; we zijn daar waarschijnlijk tot 3 uur onder de pannen;
    • Carpoolend terug naar de andere auto’s bij het kasteel;
    • Aankomst parkeerterrein kasteel kwart over 3;
    • Vertrek naar Gulpen-Wittem voor half vier. Irene weet een mooie route door het Heuvelland, langs de kleine dorpjes;
    • Aankomst Gulpen-Wittem tegen vier uur. Daar gaan we gewoon gezellig samen ergens eten. Denk ik… (voor eigen rekening > zie hieronder…) Of je gaat terug naar huis als je nog ver moet. Als je iets kunstzinnigs of gezelligs in te brengen hebt: let me know.

    Heb je zin om mee te gaan? Houd rekening met kosten van zo’n 30 euro per persoon (exclusief reiskosten en avondeten) en als je geen geldgebrek hebt kun je misschien iets meer betalen om mensen te helpen die ook willen komen maar krap bij kas zitten. Dit regelen we wel. Mail me abspoel at gmail dot com of reageer op Twitter met de hasthtag #thull Reageren in de comments van deze blogpost is ook goed, uiteraard.

7 gedachten over “We gaan naar Limburg – en er gaat nog het een en ander gebeuren deze maand… Ga / doe je mee?

  1. Zie je? Dat bedoel ik nou. Ik ben een warhoofd. De datum klopt: het is dus op een woensdag. Dank je, ik heb de tekst direct aangepast.

  2. Ik lees Bell niet, maar volg wel het leesverslag van @stoepie35 op z’n blog. Dus misschien dat ik als toehoorder aanwezig ben. Weer eens wat anders: luisteren ;-).

Zeg iets terug op Vrijspraak

