Spreek van geluk

Gefeliciteerd als je een eenvoudig hart hebt,
aan mijn hemel ben je een ster.

Spreek van geluk als je verdrietig bent,
als jij huilt, zal ik je troosten.

Gelukkig ben je als je vriendelijk bent,
zachtaardige mensen zijn sterker dan krachtpatsers
en van mij mogen ze de hele wereld hebben.

Als je de buik vol hebt van misbruik,
wanneer het onrecht je mijlenver de keel uithangt,
kom bij mij, jouw tafelheer,
ik schep je bord vol eten
en vul je glas tot over de rand.

Je bent een mooi mens als je kunt vergeven,
jij mag dan ook op mijn vergeving rekenen.

Wees blij als je een zuiver hart hebt
want daarmee kun je God onder ogen komen.

Prachtig zijn de mensen die vrede sluiten en bewaren
mijn zegen hebben ze
als kinderen van God zullen zij bekend staan.

Als je voor een rechtvaardige zaak vernederd wordt,
rake klappen krijgt, alleen omdat je eerlijk bent,
gelukgewenst, want jij staat aan de goede kant.

Wanneer mensen je beledigen, bedreigen, vals beschuldigen
– alleen maar omdat je in mijn team zit –
wees blij en lach, je bent in goed gezelschap!
Welkom bij de oude club van dwarsliggers en tegenhangers.

Wacht maar, reken maar:
Er ligt een hemelse beloning voor je klaar!

3 gedachten over “Spreek van geluk

  1. Echt heel mooi. Ik heb de vrijheid genomen om ‘m (met bronvermelding ;0)) rond te sturen aan mensen die ‘m wellicht ook kunnen waarderen.

Zeg iets terug op Vrijspraak

